مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

آغاز عملیات بازگشایی راههای عشایری شهرستان نیر

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از آغاز بازگشایی و مرمت راههای عشایری شهرستان نیر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۲۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، قادر هنرمند در جلسه ساماندهی امور عشایر شهرستان نیر افزود: یک میلیون و 500 هزار راس دام عشایر استان در برابر تب برفکی واکسینه شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی از بازگشایی و مرمت راههای عشایری شهرستان نیر خبر داد و گفت: دستگاه سنگین برای بازگشایی و مرمت راههای عشایری آماده شده و عملیات بازگشایی این راهها به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: امسال زمان کوچ عشایر به ییلاقات از پنجم خرداد تا 15 خرداد تعیین شده است.

وی گفت: عشایر استان هر سال با طی مسافتی حدود 43 تا 280 کیلومتر از مسیر پنج ایل راه خود را از قشلاقات دشت مغان و خلخال به ییلاقات و ارتفاعات کوههای سبلان ، باغرو و بزقوش می رسانند.

هنرمند افزود: برخی از عشایر استان که پای پیاده کوچ می کنند قبل از رسیدن به منطقه ییلاقی حداکثر 10 تا 15 روز در مناطق یازلاق می مانند و به تدریج خود را به ییلاقات می رسانند.

وی بیان کرد: در جلسه شورای عشایری استان دستگاههای اجرایی مکلف شدند در زمان کوچ عشایر به ییلاق نسبت به ارایه خدمات به جامعه عشایر در زمان کوچ و در مناطق ییلاقی، راه اندازی پاسگاههای سیار در مناطق ییلاقی ، صدور مجوز حمل و نقل دام عشایر ، استقرار نماینده و ارزیاب پرداخت خسارت از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز عشایر اقدام کنند.

معاون فرماندار نیر هم در این جلسه گفت: این شهرستان 22 ییلاق دارد و عشایر کوچنده باید زمان کوچ را رعایت کنند.

سیدشاپور منیری افزود: در برنامه ‌ریزی اعتبارات شهرستانی در بخش ‌های مختلف راه ، آب ، بهداشت ، محیط زیست و دیگر بخش‌ها بخشی از اعتبارات سالانه شهرستان به امور عشایر اختصاص می‌یابد.

منیری بر لزوم همکاری مسوولان اجرایی شهرستان در این زمینه تاکید کرد و گفت: اعضای شورای عشایری شهرستان با همکاری سازنده مشکلات و پتانسیل های عشایر را شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات به مردم وظیفه ماست اما خدمت به عشایر تا حدی که سبک و سیاق و هویت عشایری خود را حفظ کنند از جمله وظیفه اصلی و مهم دستگاههای اجرایی است.




ارسال نظرات