وزیر نیرو از توقف ساخت خبر داد:

توقف ساخت سد تنگ سرخ به بهانه رضایت مردم

کد خبر: ۸۶۸۳۷۲۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

جمعی از مردم تنگ سرخ یاسوج در دیدار صبح امروز حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از سد تنگ سرخ به روند احداث این سد اعتراض کردند.

صفایی یکی از اهالی تنگ سرخ به نمایندگی از دیگر مردم این منطقه گفت: مردم این بخش از استان کهگیلویه و بویراحمد برای انقلاب و نظام زحمات زیادی کشیدند و با خون دل باغات و زمین‌های کشاورزی را آباد کردند.

وی با بیان اینکه با احداث سد تنگ سرخ زمین‌ها و باغات آنها زیر آب می‌رود، گفت: احداث این سد ضرر و زیان فراونی به مردم وارد می‌کند که انتظار می‌رود مقام ارشد وزارت نیرو در این خصوص تدبیری کند.

در ادامه وزیر نیرو بیان کرد: تا زمانی که مشکل مردم حل نشود و اعتراض آنها در خصوص تملک باغات و اراضی آنها شنیده نشود هیچ گونه ساخت و سازی در سد تنگ سرخ صورت نمی‌گیرد.

چیت‌چیان افزود: همه تلاش ما این است که کار و پروژه‌ای را در جهت خدمت به مردم و رضایت آنها احداث کنیم اما بدون رضایت مردم ساخت و سازی در سد انجام نمی‌گیرد.

سید موسی خادمی صبح امروز در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد تنگ سرخ یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات این سد گفت: بازدید وزیر و معاونان وزارت نیرو از این سد می‌تواند زمینه‌ساز حل برخی مشکلات باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر مجموعه وزارت نیرو به این استان راهکارهای مناسبی برای توسعه طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آب مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر سیاست انقباضی حوزه آب در کشور حاکم است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبی در اول راه است، گفت: از وزیر نیرو می‌خواهیم محدودیت‌ها و سیاست‌های انقباضی موجود در کشور را برای این استان لحاظ نکند.

خادمی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، افزود: بخشی از آب استان بدون اینکه برای مصارف و نیازمندی‌های مردم استفاده شود از استان خارج می‌شود که وزارت نیرو باید در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم‌اکنون باید تلاش کنیم و تخصیص‌هایی از حوزه آبی دریافت کنیم، چراکه به دلیل یکپارچه بودن شبکه آبی تخصیص گرفتن منابع در آینده کار سختی خواهد بود.

وی عنوان کرد: با احداث سد تنگ سرخ یاسوج آبرسانی به دهدشت غربی، دشت لیکک، و چهار شهر دیگر انجام می‌شود که انتظار می‌رود وزارت نیرو محدودیت‌های مالی برای احداث این سد ایجاد نکند.

 کلنگ احداث سد تنگ سرخ در 23 آذر سال 90به همت دولت عدالت به زمین زده شد و با گذشت بیش از چهار سال، تاکنون سد پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

همچنین با وجود مشکلات آبی که در سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد با آن مواجه است، ضروری است پروژه‌ها و طرح‌های حوزه آب استان با مساعدت بیشتری از سوی مسؤولان وزارت نیرو مواجه شود تا شاهد بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها باشیم.

ارسال نظرات