خبرهای داغ:

تحریمی که باعث خود کفایی شد

دیزل ژنراتور تاسیسات آبرسانی مرغزار با توان 1750 کیلو ولت آمپر پس از هشت سال تحریم، به دست متخصصان داخلی راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۲۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، معاون آبرسانی این سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به عدم همکاری شرکت های سازنده خارجی به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا در طول هشت سال اخیر گفت: در سال 1388 قرارداد خرید و حمل 9 دستگاه دیزل ژنراتور جهت استفاده در تاسیسات آبرسانی به شهرهای جنوب شرق خوزستان با شرکت دسا (دیزل سنگین ایران) منعقد و مقرر شد پس از تحویل دیزل ژنراتورها نصب و راه اندازی شوند.

صادق حقیقی پور افزود: شرکت طرف قرارداد که متولی نصب و راه انداری دیزل ژنراتورها بود در سال 1389 به دلیل افزایش قیمت ها و تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا از انجام آن خودداری کرد.

حقیقی پور با اشاره به افزایش قیمت ارز و ارزش کنونی دیزل ژنراتورها که افزون بر 140 میلیارد ریال شده است، ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان به منظور حفظ و صیانت از بیت المال و جلوگیری از قطعی برق و اختلال در آبرسانی به شهرهای جنوب شرق استان و صنایع عظیم پتروشیمی اقدام به راه اندازی این دیزل ژنراتورها کرد.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری و تعمیرات آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: راه اندازی دیزل ژنراتورها در اولویت کار دفتر نظارت بر بهره برداری و تعمیرات معاونت آبرسانی قرار گرفت و با اعتماد به توانمندی شرکت های داخلی، عملیات نصب و راه اندازی به شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان محول شد.

کامران اژدری افزود: متخصصان شرکت مذکور به رغم نبود نقشه و رمز قفل هدایتگر دستگاه از سوی سازنده به دلیل تحریم ها، دیزل ژنراتور kva1750 تاسیسات آبرسانی مرغزار را راه اندازی و با تمام توان در زیر بار تست کرد.

مدیردفتر نظارت بر بهره برداری وتعمیرات آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان همچنین از انعقاد قرارداد نصب هشت دستگاه دیزل ژنراتور باقیمانده مطابق برنامه زمان بندی در آینده نزدیک خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها