ژاپنی ها بشار را ساماندهی می کنند

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 13 کیلومتر از فاز نخست طرح ساماندهی رودخانه بشار در حال اجرا بوده که مقرر شده ژاپنی ها برای ساماندهی این رودخانه سرمایه‌گذاری کنند.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۷۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
علی لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح طرح آب‌رسانی به دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران گفت: حجم سالیانه نزولات جوی در این استان 10 میلیارد و 400 آن 675 میلی‌متر بوده است.

وی افزود:در حال حاضر 7 رودخانه و دو سد به نام های کوثر و شاه قاسم در این استان وجود داردومساحت زمین‌های کشاورزی در این استان 270 هزار هکتار بوده که 90 هزار هکتار آن تحت پوشش آبی و آب‌های زیر زمینی قرار دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمدگفت: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در کهگیلویه و بویراحمد همانند طرح تأمین آب اراضی دهدشت غربی در دست اجرا است  که با افتتاح این طرح  5 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در این منطقه به زیر کشت خواهد رفت.

لطفی در ادامه در خصوص طرح ساماندهی رودخانه بشار اظهارکرد: 13 کیلومتر از فاز نخست طرح ساماندهی رودخانه بشار در حال اجرا بوده که مقرر شده ژاپنی ها برای ساماندهی این رودخانه سرمایه‌گذاری کنند.

ارسال نظرات