آیت الله مدرسی:

موضع‌گیری‌های روحانیت یزد در مباحث فرهنگی عمل به مر قرآن است

عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت: موضع‌گیری‌های روحانیت در مباحث فرهنگی نه سیاسی است و نه جناحی بلکه عمل به مر قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۸۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی،  در مراسم تجلیل از خدمات چهار ساله نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم از محمدصالح جوکار به عنوان فردی کوشا، بسیجی، سختکوش و دست‌پاک یاد کرد و اظهار داشت: انسان به دو بال ایمانی و خدمتگزاری به مردم نیاز دارد با بتواند عبودیت و خدمت به خلق کند و نماینده سابق یزد خدمتگزار مردم بود.

وی عنوان کرد: خدمتگزاری بدون ایمان فایده‌ای ندارد و دین و حکومت اسلامی مانند دو برادر دو قلوی به هم چسبیده هستند و نماینده سابق مردم یزد نیز در موضع‌گیری‌های خود هم اسلام و هم خدمت به مردم را سرلوحه کار خود داشت.

مدرسی، یکی دیگر از ویژگی‌های این نماینده یزد را اهمیت قائل شدن برای استقلال اقتصادی دانست و تاکید کرد: این ویژگی ایشان در موضع‌گیری بحث هسته‌ای نیز روشن بود و ایشان دائم بر عدم وابستگی کشور به دیگر کشورها تاکید داشت.

استاد حوزه علمیه یزد تصریح کرد: اگر کشور ما امروز دارای امنیت ژرف و ریشه‌داری است به خاطر وجود افرادی چون جوکار‌ها است و به خاطر وجود امثال او در کمیسیون امنیت ملی است که امنیت کشور و جامعه با هوشیاری و بصیرت حفظ شده است.

مدرسی یادآور شد: همین عملکرد مطلوب آنها در کمیسیون امنیت ملی است که سبب می‌شود کفار نسبت به آنها غیظ و تحریمشان کنند و افتخار ما این است که در طول چهار سال گذشته نماینده‌ای داشتیم که خشم کفار را برانگیخت.

وی با اشاره به شرط همراهی با نمایندگان مجلس در استان یزد افزود: شرط من در نظر گرفتن مظلومان و اصل امر به معروف و نهی از منکر بود که آقای جوکار و حجت‌الاسلام مرحوم یحیی‌زاده به آن عمل کردند.

امام جمعه محمدآباد یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات استان یزد و با اشاره به وجود بحث بیکاری در استان، حضور اتباع خارجی و... عنوان کرد: برخی پیگیری‌ها انجام شده و برخی راه‌ها تا نیمه طی شده که امیدواریم نماینده جدید آن را پیگیری کرده و به نتیجه برساند.

به گزارش فارس، وی در مورد موضع‌گیری‌های اخیر روحانیت در مورد برخی مباحث عنوان کرد: موضع‌گیری‌های روحانیت در بحث فرهنگی نه سیاسی است و نه جناحی بلکه عمل به مر قرآن کریم است و نباید از ما نگران باشید زیرا ما خیر مردم را می‌خواهیم و از استاندار یزد نیز تشکر می‌کنم که از بروز بسیاری از اتفاقات جلوگیری و از برخی مسائل فرهنگی مضر در استان جلوگیری کردند.

ارسال نظرات