رفع مشکلات اقتصادی مهمترین انظار مردم از مجلس جدید

امام جمعه دیشموک گفت:مهمترین انظار مردم از مجلس جدید رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد فضایی آرام در کشور است.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۰۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، پرهیز و فاصله گرفتن از بدی‌ها و اختلافات و توجه بیش از پیش نسبت به رعایت وظایف دینی و آداب مسلمانی اظهار کرد: ماه شعبان ماهی پربرکت و عظیم است که امیدوارم مردم نیمه شعبان را به راحتی از دست ندهند.

وی در ادامه در خطبه اول نماز عنوان کرد: بنا به ضرورت امروز بحث را به یکی از مسائل مبتلابه که در منطقه وجود دارد و آن هم بحث خودکشی است صحبت می‌کنم.

امام جمعه دیشموک گفت: بحث خودکشی متاسفانه در استان ما رواج دارد که در منطقه ما فراگیر است و آن چیزی که بیش از پیش نگران و دغدغه ایجاد می‌کند پایین آمدن سن خودکشی در این منطقه است که حقیقتا جای نگرانی دارد.

وی اذعان کرد: عمر انسان و حیات آدمی اولین و جزء عظیم‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است که به بشر داده و نعمت عمر فرصتی است که انسان قله‌های معنویت را فتح کند و فرصتی برای این اسن که انسان مسیر تکامل و انسان کامل شدن را را طی کند به خاطر همین نه تنها دیگران نمی‌توانند و حق ندارند که به این سرمایه انسانی تعرض داشته باشند بلکه خود شخص به هیچ عنوان حق ندارد آن را از بین ببرد.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: یکی از چیزهایی که به گردن فرد فرد انسان‌ها واجب است این است که از جان خود  به نحو احسنت محافظت کند و مالک اصلی همه اشیاء و موجودات عالم خداوند متعال است.

وی اذعان کرد: انسان صاحب دارد و صاحب اصلی انسان خداوند است و نفس انسان امانت الهی است و ما باید این امانت را حفظ کنیم و کسی حق ندارد در این امانت خیانتی داشته باشد و فقط در راه خدا و در راه احیای ارزش‌های والای دینی و انسانی می‌شود از جان گذشت.

وی تصریح کرد: خودکشی در دنیای اسلام کاری ناپسند است و باید در این زمینه در جلوگیری از این کار فرهنگ‌سازی و کارگاه‌های آموزشی راه انداخت که متاسفانه در منطقه ما در بین افراد سن پایین رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل گفت: ما باید در سختی‌ها و مشکلات با توکل بر خداوند متعال بر آنها چیره شویم نه اینکه خودکشی کنیم.

وی اشاره‌ای به ماه شعبان داشت و گفت: این ماه شریف و پربرکتی است و تا می‌توانیم از فرصت‌های باقیمانده نیمه شعبان استفاده کنیم و بهترین دعاهای ماه شعبان، دعای کمیل و دعای شعبانیه است که در مفاتیح است و خواندن این دعاها ثواب بسیار دارد هر چند کوتاه است اما مطابق با تینت و سرشت آدمی و روحیات و حالاتی که انسان دارد و برای انسان‌های گناهکار بسیار مفید است و توصیه می‌کنم که از این دریای بزرگ معنویت خود را محروم نکنید.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشگاه امام حسین(ع) گفت: مقام معظم رهبری با حضور و سخنرانی کلیدی و ماندگاری که در دانشگاه امام حسین(ع) داشتند در محضر آن جوان‌های انقلابی و خطاب به همه ملت و جوان‌ها توصیه‌های رهگشایی را مطرح کردند و مطالب ارزشمندی بیان کردند.

وی در ادامه گفت: از دیدگاه قرآن این مطالب ارزشمند این بود که توجه و پایبندی به آنها سبب تقویت جبهه اسلام و باعث تضعیف و ذلت جبهه کفر خواهد شد.

امام جمعه دیشموک با اشاره به آزادی خرمشهر عنوان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و معنی آن این است که اگر شما مجاهدت کردید کمک خداوند متعال بود و اگر انسان از این پشتوانه عظیم برخوردار باشد و اگر ملت از پشتوانه عظیم عنایات خاصه حضرت باری‌تعالی برخوردار باشد موفقیت بسیار بزرگی در انتظار او است.

وی گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند برای ادامه حیات انقلاب نیروهای تحصیل کرده، نیروهای مومن، انقلابی، شجاع و متعهد تربیت بکنند که وظیفه ما به عنوان امت پیامبر اسلام امروز جهاد است و جهاد کردن یعنی اینکه از دشمن نترسیم و تبعیت از دشمن نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل ضمن اشاره به انتصاب به جای ریاست مجلس خبرگان عنوان کرد: در هفته آینده شروع مجلس جدید است و امیدوارم که منتخبان مجلس جدید کار و راه خود را بدانند و بدانند انتظار مردم از آنها بسیار زیاد است و ملت ایران مجلسی را می‌خواهند که آشنا به وظایف خودشان باشند و بدانند در قانون اساسی چه وظایفی برای آنها تعریف شده، متعهد، متدین، شجاع و از امریکا نترسند.

وی در ادامه گفت: منتخبان مجلس جدید باید در مقابل نقشه‌های دشمنان و بدخواهان مواضع انقلابی داشته باشند و علاقمند به پیشرفت کشور باشند و بدانند مردم ایران انتظار دارند مجلس دهم مجلسی باشند که درد مردم را بشناسند، مشکلات کشور را بشناسند و در صدد و علاج آن باشند.

وی متذکر شد: مهمترین انظار مردم از مجلس جدید رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد فضایی آرام در کشور است که برای تحقق انتظار مردم بایستی برنامه و همت عالی داشته باشند و بکار بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان نیمه شعبان به دهه نکوداشت مساجد نامگذاری شده است همه مردم و کانون‌های مساجد و هیئت امناهای مسجد در آماده کردن مساجد نسبت به ورود به ماه مبارک رمضان دستورات لازم را به کار گیرند و نظافت مساجد را از اهم برنامه‌های خود بدانند.

ارسال نظرات