خطیب جمعه ابرکوه:

اتحاد قوای سه گانه لازمه حفظ انقلاب در مقابل خطر نفوذ/ دخانیات سوغات شوم استعمار است

حسینی ضمن اشاره به انتخاب آیت اله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان پنجم و بیانات مثام معظم رهبری گفت: هدف والا و عالی قدر این مجلس، حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور می باشد.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۱۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹

حجت الاسلام حسینی خطیب جمعه ابرکوه در خطبه های امروز خود با اشاره به سفر هیئت ایرانی به سعودی و رایزنی برای انجام مراسم حج اظهار کرد: برگزاری مراسم حج ابراهیمی با وجود حکومت آل یهود در عربستان اقدام عملی نخواهد یافت. زیرا کارشکنی های حکام مغرور و بی کفایت سعودی که مصداق «صَدٌّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ» می باشد، سد راه حجاج است.

وی خاطر نشان کرد: دولتمردان ما باید با این حکومت ضعیف و پوسیده از موضع قدرت برخورد کنند نه اینکه در برابر زورگوئی ها منفعل شوند :زیرا شاخصه حج این است که باید امنیت عزت و اقتدار آفرین باشد و بدانند که عزت و کرامت مهمتر از انجام حج در شرایط نا مناسب است.

خطیب جمعه ابرکوه به افتتاح مجلس خبرگان اشاره کرد و اظهار داشت نمایندگان با بصیرت آیت ا... جنتی را به عنوان رئیس مجلس خبرگان پنجم انتخاب کردند، مقام معظم رهبری مسئولیت نمایندگان این مجلس را مهم و اثر گذار دانستند و هدف والا و عالی قدر این مجلس را حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور بیان کردند.

وی اظهار داشت:مجلس خبرگان رهبری باید در جهت اهداف و مسیر انقلاب حرکت کند و راه پیشرفت انقلاب این است که همه دستگاهها و متولیان امور در قوای سه گانه متحد باشند تا بتوانند حافظ انقلاب باشند و کشور را مقتدر و قوی نمایند .

حسینی خاطر نشان کرد:نمایندگان مجلس پنجم خبرگان و مجلس دهم شورای اسلامی باید نسبت به خطر نفوذ حساس باشند، زیرا هدف عوامل نفوذ تغییر باورها و محاسبات آنان است؛ تلاش جنگ نرم این است که این دو مجلس از عناصر اقتدار خالی شود تا دشمن بتواند به اهداف شومش دست یابد.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: فردا هشتم خرداد مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شاهد خواهیم بود نمایندگان دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی بدانند که شاکله این مجلس بر بنای مرتفع اصول،مبانی انقلاب اسلامی و وصایای امام شکل گرفته است.

وی افزود: لذا با شجاعت در برابر جریان باطل و وسوسه های امپریالیستی بایستند و با تعهد و تدین فقط وامدار موکلان و مردم خود باشند و از کسی جز خدای بزرگ نترسند.

وی با توجه به بیانات رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: مجلس ایران ملتی می خواهد که متدین، متعهد، شجاع، فریب نخور، مقاوم در مقابل زیاده خواهی ها و طمع ورزی های استکبار، مدافع عزت و استقلال ملی، علاقمند واقعی به پیشرفت کشور، معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان، معتقد به اقتصاد درون زا، آشنا با درد مردم و مصمم به حل مشکلات مردم باشد و مرعوب امریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.

حسینی در پایان به روز بدون دخانیات اشاره کرد و افزود: دخانیات سوغات شوم استعمار است که متاسفانه همه ساله در جهان جان میلیون ها نفر را میگیرد یا بیمار آنها را صعب العلاج می کند.

وی افزود:امروز سودا گران اعتیاد و مافیای مواد مخدر و کمپانی های بزرگ سود آوری که کارشان در راستای اهداف صهیونیسم و امپریالیسم جهانی تعریف می شود و در آمدهای کلانی دارند و دامنه اعتیاد به دود را در جهان به حوزه زنان کشانده اند.

حسینی با ابراز تأسف گفت: برای شهرستانی مثل ابرکوه عیب است که سالانه هزینه دود سیگارش معادل یک و نیم میلیارد تومان باشد و هزینه درمانش هم سالانه 3 میلیارد تومان ببینید به کجا میرویم ضرر را از هر جا که جلوگیری کنید منفعت است.

وی در پایان به پنجشبه 14 خرداد سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام را در سال 68 اشاره کرد و گفت: این روز یاد آور خاطره تلخ سفر بی بازگشت روح خدا است که با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیر ی شاد و امیدوار به فضل خدا از خواهران و برادران خود جدا و به سوی جایگاه ابدی خویش سفر کرد .

حسینی یادآور شد:یتاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد مردی را که تلألو انبیا و اولیا ء الهی بود و ابراهیم گونه فریادی علیه نمرودیان تاریخ سر داد که طنینش برای همیشه در گوش انسانهای آزاده و حق طلب ماندگار است.

ارسال نظرات