خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شیراز:

صدور انقلاب، تقویت جبهه مقاومت است

رضوی اردکانی بهترین راهکار را در برای تداوم خط مقاومت در سوریه، همان راهی دانست که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند
کد خبر: ۸۶۸۴۲۶۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز با اشاره به شبهه‌هایی که برای چرایی مقاومت در سوریه ایجاد می‌کنند، گفت: تمام شبهاتی که برای عدم حضور ایرانیان در سوریه و عراق و کمک به جبهه مقاومت در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی ایجاد می‌کنند، همگی تراوشات اسرائیلی است که تلاش می‌کنند تا ملت ایران را از جبهه مقاومت جدا کنند.

شبهاتی که برای چرایی مقاومت در سوریه مطرح می‌شود، تراوشات اسرائیلی است

وی افزود: حزب‌الله لبنان که پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند، بزرگترین خطر برای اسرائیل محسوب می‌شوند و سوریه نیز به‌عنوان پشتوانه استراتژیک حزب‌الله در منطقه مطرح است، لذا تمام تلاش اسرائیلی‌ها برای شکستن همین خط مقاومت در منطقه است.

رضوی اردکانی عنوان کرد: دشمنان اسلام زورشان به ایران نمی‌رسد که بتوانند در مرزها و یا داخل کشور خودمان با ما بجنگند لذا تلاش می‌کنند تا دست‌های ایران را در جبهه مقاومت کوتاه کنند.

مردم عراق همان کسانی هستند که در پیاده‌روی اربعین از ایرانی‌ها پذایریی می‌کنند

نویسنده کتاب «مختارنامه» در ادامه به پخش کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اینکه عراقی‌ها بر علیه ایرانیان شعار می‌دهند، گفت: بالاخره یکسری بعثی‌ها هنوز وجود دارند که شعارهای ضد ایرانی سر بدهند اما این‌گونه نیست که اکثرت مردم عراق این‌گونه باشند بلکه مردم عراق همان کسانی هستند که در پیاده‌روی اربعین به نحو احسن از ایرانی‌ها پذیرایی کردند.

وی همچنین به القای برخی شبهات مبنی بر اینکه حرم حضرت زینب(س) در سوریه قرار ندارد بلکه در مصر است لذا کسانی که در سوریه بر علیه داعش می‌جنگند، مدافع حرم محسوب نمی‌شوند، گفت: اختلافی میان دو کشور سوریه و مصر وجود دارد که حضرت زینب(س) در این کشورها مدفون شده‌اند اما آنچه که مسلم است که طبق اسناد تاریخی دختر حضرت امیرالمؤمنین(ع) در دمشق دفن شده است و کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته شده است از جمله آقای سیدمحسن جوادی آملی در این زمینه کتابی نوشته‌اند.

بحث بر سر این است که مقبره زینب کبری یا زینب صغری در کدام کشور قرار دارد

رضوی اردکانی با بیان اینکه مصری‌ها ادله‌ای دارند که حضرت زینب کبری(س) در این کشور مدفون است، گفت: من خودم هم به زیارت این مقبره در مصر رفته‌ام و مشاهده کرده‌ام که آنجا هم دخترامیرالمؤمنین مدفون هستند اما باید به این نکته توجه داشت که حضرت علی(ع) دختران زیادی داشتند و جالب اینجاست که دو دختر به نام زینب کبری و زینب صغری داشته است لذا بحث بر سر این نیست که دختر حضرت علی(ع) در دمشق مدفون نیست، بلکه بحث بر سر این است که زینب کبری یا زینب صغری در دمشق مدفون است.

 این پژوهشگر تاریخ اسلام عنوان کرد: مصری‌ها می‌گویند حضرت زینب کبری(س) در مصر مدفون است و حضرت زینب صغری در دمشق و سوری‌ها دقیقاً بر عکس این را می‌گویند اما آنچه که مسلم است و در تاریخ هم کتاب‌های مستندی وجود دارد، این است که در دمشق علاوه بر مقبره حضرت زینب(س)، مشاهیر بزرگی از اهل بیت(ع) نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: این شبهات حرف‌های سبکی است که برای کم‌اطلاعان جامعه مطرح می‌شود وگرنه قدر مسلم آن است که دختر امیرالمؤمنین(ع) در دمشق مدفون است.

بهترین راهکار تداوم خط مقاومت است

رضوی اردکانی در ادامه سخنان خود بهترین راهکار را در برای تداوم خط مقاومت در سوریه، همان راهی دانست که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند، گفت: اصلاً صدور انقلاب نیز به‌معنای همین تفکر بود و باید تفکر مقاومت را تقویت کنیم و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این زمینه نداشته باشیم.

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: درست است که طی ۳۷ سال از عمر انقلاب دشمن توطئه‌های فراوانی را انجام داده است اما پیروز نهایی جبهه مقاومت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها