مسئول بسیج اساتید بوشهر در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

هشدار امام خمینی(ره) راجع به سهل انگاری در ارتباط با آمریکا

یک استاد دانشگاه گفت: آمریکا دشمن حیله گر و اهل دسیسه است به همین دلیل امام خمینی (ره) ما را از برقراری رابطه با آمریکا بر حذر داشتند.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۲۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

محمد چمکوری مسئول بسیج اساتید بوشهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: امام خمینی (ره) در یک بیانی که همچون فصل الخطاب است برای ما روشن کردند که آمریکا دشمن ملت ایران بوده و رابطه ای که با دیگر ملت ها دارد مانند رابطه گرگ و میش است؛ یعنی صفات درنده خویی و سلطه جویی جزء ذات این نظام و قدرت بزرگ دنیاست.

وی افزود: امام خمینی (ره) ما را از توطئه ها، دسیسه ها و رابطه با آمریکا بر حذر داشتند، البته نه اینکه اسلام رابطه را منع کند اما چون طرف مقابل، یعنی آمریکا دشمن حیله گر و اهل دسیسه است امام (ره) ما را از برقراری رابطه با آمریکا بر حذر داشتند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در این یکی دو سال اخیر علاوه بر آمریکا افرادی هم در داخل کشور از جانب آمریکا خدمت و راه را برای نفوذ آن فراهم کردند.

چمکوری خاطر نشان کرد: وقتی ما از این چشم انداز نگاه می کنیم به بیانات و تأکیدات فراوان امام خمینی (ره) در این زمینه و اهمیت فوق العاده این موضوع یعنی ارتباط با آمریکا از منظر ایشان و اسلام پی می بریم که ضرر ارتباط با آمریکا از منفعتش بیشتر است و امام همواره تاکید داشتند که نباید با مسامحه و سهل انگاری به این مسئله نگاه کرد.

ارسال نظرات