فرماندار نیر مطرح کرد

تغییر الگوی کشت راهکاری برای مدیریت مصرف آب

تغییر الگوی کشت در منطقه از روش سنتی به روش مکانیزه از جمله راهکارهای بهبود وضعیت کشاورزی و صرفه جویی در استفاده از منابع آبی منطقه است.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۶۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر ،مهدی احمدی در بازدید از روستاهای دیمان، کمال آبا ، کله سر و اسلام آباد از توابع بخش مرکزی نیر احمدی با اشاره به اینکه بستر عمده فعالیت روستاهای شهرستان کشاورزی است بر لزوم مدیریت مصرف منابع آب تاکید کرد و گفت: تغییر اصلاح ساختار الگوی کشت مهم بوده و کشاورزان در روستاها باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اجرای طرح های آبیاری نوین قطره ای و بارانی در بخش کشاورزی از اولویت های شهرستان است.

فرماندار نیر همچنین با اشاره به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و ایجاد مشاغل خانگی برای ماندگاری جمعیت در روستاها گفت: یکی از راههای حفظ و توسعه کشاورزی صرفه جویی در مصرف درست آب است که تحقق خواهد یافت.

وی بر لزوم ورود صنایع کوچک و بزرگ به بخش شهرک تخصصی آب روستای اسلام اباد تاکید کرد و گفت : راه اندازی صنایع می تواند علاوه بر ماندگاری جمعیت فعلی ساکن در آن، زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را نیز فراهم کند.

فرماندار نیر افزود: سیاست گذاری ها باید به گونه ای باشد که مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش داده یا حداقل این مهاجرت ها معکوس شود.

احمدی اظهار کرد: با تکمیل مجتمع آبرسانی دورسونخواجه 14 روستای بخش مرکزی نیر زیر پوشش آب شرب سالم قرار خواهند گرفت.

فرماندار نیر اظهار کرد: آسفالته کردن راه های بخش دورسونخواجه نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و کشوری و تخصیص به موقع اعتبارات و بودجه است .

وی به صدور دو هزار و 820 جلد سند مالکیت در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در چهار روستا نیز 133واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

ارسال نظرات