برای نخستین بار در استان زنجان:

بافت نقشه اختصاصی فرش زنجان

برای نخستین بار در استان زنجان نقشه های اختصاصی فرش زنجان طراحی و در مرحله بافت قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۸۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین بار در استان زنجان نقشه های اختصاصی فرش زنجان طراحی و در مرحله بافت قرار دارد.

مهندس ناصر فغفوری افزود:‌ 3 نقشه جدید اختصاصی استان زنجان توسط طراحان کشوری آماده شده و در مرحله بافت قرار دارد

وی با بیان اینکه یکی از طرح ها از تصاویر داخل گنبد سلطانیه الهام گرفته است تصریح کرد: اصلاح نقشه بومی رنگین یکی دیگر از طرح های بروز شده استان به شمار می رود که تلفیقی از نقشه های بومی استان و طرح افشار می باشد.

فغفوری یادآور شد: یکی دیگر از نقشه های طراحی شده جنبه تجاری داشته که بر اساس نظرات کارشناسان فرش کشورهای مختلف طراحی شده است.

وی اظهار داشت: طرح های اصلاح شده با هارمونی رنگ و طرح های مورد نظر خریداران و کارشناسان فرش تهیه و طراحی گردیده است .

این مقام مسئول عنوان کرد : بافت این طرح ها در مساحت 6 متر در شهرستان زنجان آغاز شده و پیش بینی می گردد طی 4 ماه آتی به اتمام برسد .

وی افزود: اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان طی قراردادی با یکی از طراحان کشور 50 نقشه از طرح های استان را بروزرسانی می کنند.

فغفوری با بیان اینکه با تولید فرش استان با نقشه اختصاصی شاهد بومی سازی این صنعت در استان خواهیم بود یادآور شد:‌ با ثبت این طرح ها به نام استان زنجان ، مشکل صادرات فرش استان به نام سایر استان ها مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت: امیدواریم با بافت فرش زنجان با طرح های اختصاصی شاهد رونق و توسعه صنعت فرش استان باشیم.

ارسال نظرات