منتخب مردم بندرعباس در مجلس دهم:

دولت برای محکم کردن جاپای خود در هرمزگان حرمت مردم را نگه دارد

منتخب مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم با اشاره به موضوع الحاق 5 روستای غرب پارسیان گفت: دولت برای ادامه راه و محکم کردن جاپای خود در هرمزگان حرمت مردم را نگه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۴۶۲۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، احمد مرادی بعدازظهر امروز در جمع مردم پارسیان اظهار کرد: استان هرمزگان با وجود همه ظرفیت‌های ممکن و پتانسیل‌هایی که وجود دارد و آن همه انتظارات و خواسته‌های به حقی که مردم دارند باید گفت که آیا مردم هرمزگان به آن همه خواسته و انتظارات رسیده‌اند...؟

وی افزود: به زعم نظرات کارشناسی، برخی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در هرمزگان وجود دارد که در هیچ جای کشور نیست برای مثال دریای بی‌کرانی که در اختیار ماست که از پارسیان در حوزه کوشکنار گرفته و تا جاسک ادامه دارد و از این بابت ما بی‌نظیر هستیم.

منتخب مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم عنوان کرد: استان هرمزگان دارای گمرکاتی است و در رأس همه آنها گمرک شهید رجایی با 60 درصد صادرات و واردات کل کشور و به این منظور که 60 درصد از صادرات و واردات در یک استان و 40 درصد در 30 استان دیگر کشور انجام می‌گیرد. باز جای سؤال باقی‌ است که آیا جوانان استان هرمزگان از این ظرفیت و پتانسیل عظیم چه مقدار اجازه استفاده داشته‌اند...؟

وی تصریح کرد: درآمدی که هم گمرکات و هم سایر مجاری برای کشور حاصل می‌کند حدود 6000 میلیارد تومان است و آیا باز هم جوانان ما توانسته‌اند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند...؟

مرادی با اشاره به پتانسیل‌های عظیم صنعتی در هرمزگان گفت: اگر همه آیتم‌ها و شرایط را در کنار همدیگر قرار دهیم شاهد آن خواهیم بود که سهم مردم هرمزگان از این همه پتانسیل و ظرفیت‌های عظیم بسیار ناچیز است و نگران این هستیم که با این همه ظرفیت نرخ بیکاری ما در استان بالای 30 درصد است.

منتخب مردم بندرعباس در مجلس دهم بیان کرد: در هر جایی از استان که نظاره‌گر باشیم خواهیم دید که مسائل و مشکلات آب، بهداشت، مسکن، اشتغال در همه 13 شهرستان هرمزگان مشابه است.

وی به مصوبه سال 92 مبنی بر الحاق 5 روستای توابع پارسیان به استان فارس اشاره کرد و گفت: این اتفاق دل هر هرمزگانی را به درد آورد و تصور می‌شود که اگر شما توانمند بودید بیش از 1000 کیلومتر ساحل و دریا در اختیار داشتید و چون این توانایی را ندارید می‌گذاریم یک استان دیگر که این توانایی را دارد وارد شود و این خفت و ذلت برای همه ما باقی خواهد ماند.

مرادی افزود: موضوع فقط به الحاق 5 روستا خاتمه نمی‌یابد و باید به عمق مساله بنگریم و ما خوشحالیم کسانی بودند که به زندان افتادند، درگیر شدند، مقاومت کردند و به نوعی کسانی که چشم طمع به این استان داشتند را چند قدم به عقب راندند.

منتخب مردم بندرعباس افزود: اگر دولت تدبیر و امید برای ادامه کار می‌خواهد جای پایی در این استان داشته باشد باید حرمت مردم هرمزگان را نگه دارد، عزت این مردم را حفظ نماید و آرامش مردم را در نظر بگیرد.

وی با درخواست از دولت تدبیر و امید گفت: دولت باید وزرای خود و همچنین استان فارس را توجیه کند و این اقدامات باعث این نشود که برای همیشه یک خاطره تلخ در ذهن مردم باقی بماند.

منتخب مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساله مبهم گازرسانی به شهرستان پارسیان گفت: با جلساتی که در شرکت گاز هرمزگان داشته‌ایم و قول‌هایی که داده‌اند تا دو ماه آینده گازکشی به تمامی شهرستان پارسیان صورت می‌گیرد.

در ادامه شیخ احمد خنجی امام جمعه اهل سنت پارسیان با طرح این سؤال که تجزیه به چه منظور و الحاق به چه مربوط گفت: از هر دو واژه الحاق و تجزیه سال‌هاست که مردم منطقه دارای استرس‌های خاص شده‌اند.

وی به موضوع آلایندگی‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: شاید مساله‌ای مهم‌تر از الحاق نیز وجود داشته باشد که بستگی به سلامت ما دارد و آن آلایندگی‌هایی است که امروز از صنایع پارس جنوبی به مردم پارسیان می‌رسد و چه‌بسا اگر صنایع فولاد و آلومینیوم در آینده در این شهرستان مستقر شوند باید گفت که منطقه قابل زیست نخواهد بود.

امام جمعه اهل سنت پارسیان اظهار کرد: آب، خاک و سلامت جامعه یک نعمت خدادادی است که باید هر جامعه‌ای از آن برخوردار باشد و صنعت نیز زمانی به کار جامعه می‌آید که در این راه سلامت را نیز به وجود بیاورد.

خنجی با اشاره به آثار آلایندگی چاه‌های تابناک در پارسیان گفت: این معضلات بر سر شهرستان هویداست و ما این آلایندگی‌ها را به جان می‌خریم که متأسفانه منفعت و سود آن شامل مناطقی دیگر می‌شود و این در حالی است که ادعا می‌کنیم 29 حلقه از چاه‌های گازی تابناک حوزه استحفاظی هرمزگان در پارسیان قرار گرفته است.

وی با تذکر به مسؤولان هرمزگان گفت: مسؤولان حریم خود را حفظ کنند، چرا مسؤولان ما را مورد اجحاف قرار می‌دهند؟ مگر چه تفاوتی میان مردم این شهرستان که از سالیان سال مدافعان خلیج همیشگی فارس بوده‌اند با مردم شهرستان‌های همجوار وجود دارد.

ارسال نظرات