فرماندار نیر:

عدم تخصیص به موقع اعتبارات دلیل کندی پروزه های آبرسانی

در سال های اخیر کمبود آب شرب در روستاها مشکل ساز شده و یکی از مطالبات به حق مردم منطقه تامین آب شرب است.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۴۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مهدی احمدی افزود: به دلیل نبود اعتبارات مناسب روند اجرای 40 مجتمع آبرسانی در این شهرستان کند شده و با تخصص اعتبارات لازم عملیات اجرایی این پروژه ‌ها باید تسریع شود.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر کمبود آب شرب مشکل ساز شده و افت فشار آب و ناتوانی در آبرسانی به میزان نیاز مردم ، ‌قطعی های مکرر و متوالی آن زندگی اهالی را با چالش روبرو کرده است.

فرماندار نیر یکی از مطالبات به حق مردم منطقه را تامین آب شرب دانست و اظهار کرد: برای اتمام پروژه های آبرسانی باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه کندی اجرای این پروژه‌ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات ملی روستاها را با مشکل مواجه کرده گفت:‌ روستاییان بسیاری از روستاهای شهرستان نیر به دلیل نبود منابع آب پایدار آشامیدنی و کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه هستند و این امر منجر به مهاجرت اهالی و ساکنان این مناطق می‌شود.

احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها منبع درآمد مردم شهرستان نیر است طرح آبرسانی می تواند شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ اعتباری از محل تملک دارایی برای اجرای مجتمع‌ های آبرسانی شهید محمدزاده و شهید کسایی تخصیص نیافته افزود: مجتمع آبرسانی شهید محمدزاده برای تکمیل به دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا 18 روستا را زیرپوشش قرار دهد.

احمدی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی شهید کسایی نیز نیازمند یک میلیارد ریال اعتبار برای زیرپوشش قرار دادن شش روستا است گفت: مجتمع دورسونخواجه که 14 روستای شهرستان را آبرسانی خواهد کرد نیز برای تکمیل به 180 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

ارسال نظرات