رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان:

خداباوری و دین‌مداری جزء ویژگی‌های مردم استان زنجان است

خداباوری و دین‌مداری از خصلت‌های مردم استان زنجان است که نمود آن در تاریخ نیز مشهود است.
کد خبر: ۸۶۸۵۰۰۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان و سرپرست دبیرخانه منطقه 6کشوری در نشست شورای هماهنگی کلان منطقه 6 دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زنجان گفت: خداباوری و دین‌مداری از خصلت‌های مردم استان زنجان است که نمود آن در تاریخ نیز مشهود است.

دکتر علیرضا بیگلری عشق به امام‌حسین (ع) و فعالیت در امورخیریه را از ویژگی‌های مردم استان برشمرد و افزود: مرحوم احمد مهدوی بنیانگذار دانشکده پزشکی زنجان، از نمونه‌های بارز این خیرین در استان است و بنای وی؛ اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده و محلی برای تربیت دانشجویان و ارائه خدمات ارزشمند برای مردم استان شده است.

وی قانع‌بودن و عدم مطالبه‌گری را از دیگر خصایص مردم استان ذکر واظهار داشت: این خصیصه باعث‌شده تا در استان شاهد محرومیت‌هایی باشیم؛ ولی کار بزرگ خیرین این محرومبت‌ها را تاحدودی پوشش‌داده و همچنین بااجرای طرح تحول نظام سلامت، محرومیت‌ها کاهش‌یافته است.

سرپرست دبیرخانه منطقه 6کشوری، هماهنگی و تعامل بسیارخوب بین مسئولین استان از جمله، حمایت نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه زنجان و استاندار را شایسته قدردانی برشمرد و افزود: این هماهنگی و تعامل بارقه امیدی برای پیشبرد برنامه‌ها در آینده است.

گفتنی است، نشست شورای هماهنگی کلان منطقه 6 دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مهندس طاهرموهبتی معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امورحقوقی وزارت‌‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های عضو منطقه 6 (قزوین، قم، اراک، البرز، ساوه) در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظرات