خبرهای داغ:

دکل حفاری دریایی مورب بازسازی شد

شرایط محیطی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر موجب فرسوده‌شدن دکل‌های دریایی می‌شود، بنابراین بازسازی آن‌ها بر اساس برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۷۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران گفت: دستگاه حفاری دریایی مورب پس از انجام بازسازی در یارد تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران در اهواز و انتقال به آب‌های خلیج فارس، در موقعیت سکوی نفتی ابوذر در مدار عملیات قرار گرفت.


سیامک افشاری اظهار کرد: این دکل که برای دومین‌بار با تلاش متخصصان شرکت با همکاری صنعتگران داخلی در استان خوزستان تعمیر اساسی شد، هم‌اکنون بر روی سکوی ابوذر A12 برای تعمیر و تکمیل چاه‌های این سکو  استقرار یافته است.

وی افزود: شرایط محیطی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر موجب فرسوده‌شدن دکل‌های دریایی می‌شود، بنابراین بازسازی آن‌ها بر اساس برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

افشاری تصریح کرد: در تعمیرات این دوره دکل حفاری دریایی مورب، سامانه‌های هیدرولیکی، مکانیکی، برقی و تمام قسمت‌های سازه، مخازن و سامانه سیال و اردوگاه دستگاه بازسازی و نوسازی شده است.

وی با اشاره به این‌که این دکل از سال ٧٦ در شرکت ملی حفاری ایران بکارگیری شد، گفت: مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت، در زمان حاضر دارای سه دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی، شهید مدرس و مورب است.

مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: دکل حفاری مورب یا زاویه‌‌دار با توان سازه‌ای 370 هزار پوند برای استفاده بر روی سکوهای دریایی طراحی و با زاویه انحرافی تا ٣٠ درجه برای حفاری، تعمیر و تکمیل چاه‌های منطقه ابوذر مناسب است.

افشاری بیان کرد: دستگاه حفاری دریایی مورب از بدو فعالیت در ناوگان این شرکت، حفاری، تعمیر و تکمیل ٥٥ حلقه چاه در میدان‌های نفتی و گازی کشور در آب‌های خلیج فارس را در کارنامه خود دارد. 

وی یادآور شد: در زمان حاضر دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس نیز برای حفاری و تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی دورود در نزدیکی جزیره خارگ مستقر و دستگاه حفاری شهید رجایی در تعمیر سه حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی  در چرخه عملیات است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها