کوهکن:

اصلاح‌طلبان باید با مردم صادقانه برخورد می‌کردند

عضو اسبق هیأت رئیسه مجلس گفت: برای یک جریان سیاسی، داشتن صداقت بسیار مهم است و اصل ریزش و رویش جریان‌ها و بخش عمده آن در همین مسائل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۴۱۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،محسن کوهکن در خصوص ترکیب هیأت رئیسه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و اعلام پیروزی اصلاح‌طلبان قبل از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه این دو مجلس اظهار کرد: در خصوص انتخابات خبرگان معتقد بودیم که به هیچ عنوان هیچ کسی حق ندارد انتخابات رئیس و هیأت رئیسه را به سمت و سوی مسائل سیاسی و جناحی ببرد و دلیل این است که خبرگانی که در مجلس حضور پیدا می‌کند، اساساً انسان‌های نیستند که بر اساس تقوا تصمیم نگیرند و از طرف دیگر از انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان احساس مسرت می‌کنیم و امیدواریم ایشان در این مسئولیت موفق و مؤید باشند.

وی افزود: در مورد مجلس شورای اسلامی در دوره دهم باید اظهارنظرهای قبل و بعد از انتخابات به یک درس تبدیل شود، تظاهر به برنده بودن، شیوه تبلیغاتی و روشی نخ‌نما شده است، بعد از تعیین رئیس و هیأت رئیسه مجلس می‌توان گفت که اکثریت و اقلیت را چه کسانی تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم در رابطه با اینکه اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند پاسخگوی این شکست تازه باشند، تصریح کرد: برای یک جریان سیاسی، داشتن صداقت بسیار مهم است و اصل ریزش و رویش جریان‌ها و بخش عمده آن در همین مسائل ایجاد می‌شود.

کوهکن با اشاره به نقل قول یکی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه گزینه فراکسیون امید 170 رأی دارد، گفت: باید دید مبنای این تحلیل‌ها کجاست که از 170 رأی تخمین زده شده تعداد 70 رأی کاهش پیدا می‌کند، این مسئله برای هواداران و طرفداران قابل‌قبول نیست و توصیه می‌کنیم که اخبار و تحلیل‌هایی که ارائه می‌شود، تحلیل‌هایی باشد که ریشه در صداقت و عمیق نگری داشته باشد تا اینکه از شیوه‌های نخ‌نما شده صرفاً تبلیغاتی استفاده شود.

عضو اسبق هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه در گذشته سابقه داشته که پس از انتخاب هیأت رئیسه موقت در انتخابات هیأت رئیسه دائم تغییرات جزئی در نفرات انتخابی رخ داده است، اظهار کرد: در این مجلس هم اگر تغییرات جزئی در انتخابات هیأت رئیسه دائم اتفاق بیفتد یک حرکت جناحی یا سیاسی تلقی نمی‌شود و امری طبیعی است و اگر اتفاق افتاد نباید روی این مسئله برداشت جناحی داشت.
ارسال نظرات