مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با «بسیج»:

استقبال از تسهیلات جدید مسکن با توجه به شرایط رکودی، مناسب بوده است

مدیر عامل بانک مسکن گفت: در حال حاضر که شرایط رکودی در کشور و بخصوص بازار مسکن حاکم است، 42هزار نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۸۶۸۶۰۵۲
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص عدم استقبال مردم از وام‌های کلان مسکن به دلیل میزان بالای اقساط، گفت: در حال حاضر که شرایط رکودی در کشور و بخصوص بازار مسکن حاکم است، 42هزار نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه حاکم بودن رکود در کشور موجب عدم تمایل مردم نسبت به این تسهیلات می شود، افزود: با این حال این طرح تسهیلاتی حدود 9هزار میلیارد تومان پول به منابع بانک مسکن اضافه کرده است. این موضوع نشان می دهد که صندوق پس انداز یکم بانک از جذابیت های لازم برای جذب مردم به این طرح برخوردار است.

مدیر عامل بانک مسکن ادامه داد: به اعتقاد من با توجه به شرایط سنگین رکود که در کشور حاکم شده است، مردم به طور نسبی استقبال خوبی از تسهیلات ویژه مسکن داشته اند.

وی در خصوص میزان تسهیلات اعطایی بانک مسکن در سال 95 اظهار داشت: حجم تسهیلات اعطایی بانک مسکن در دوماه ابتدایی سال جاری 75 الی 80 درصد نسبت به ماه‌های مشابه سال پیش افزایش داشته است.

بت‌شکن در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تقلیل اقساط تسهیلات جدید مسکن وجود دارد؟ گفت: در صورتی این اتفاق می افتد که نرخ سود تسهیلات کاهش پیدا کند. در حال حاضر بانک مسکن کمترین میزان نرخ سود یعنی 13 درصد را دارد که در صورت کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این درصد بازهم کاهش پیدا کرده و به تبع آن، میزان اقساط وام ها هم تقلیل پیدا می‌کند.


ارسال نظرات