نماینده مجلس دهم در گفتگو با «بسیج»:

لغو قرارداد یکطرفه از سوی کارفرمایان معادن نباید وجود داشته باشد

ایرج ندیمی گفت: لغو قرارداد کاری یک سویه از سوی کارفرمایان معادن نباید وجود داشته باشد قراردادهای یکطرفه از سوی کارفرما سبب می‌شود تا اعتراضات صنفی کارگران شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۶۸۶۴۳۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

ایرج ندیمی نماینده مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:با توجه به نوع فعالیت معادن یا تولیدات طلا و مانند اینها  که نوسانات بسیاری در زمینه رسیدگی به کارگران ، مباحث مدیریتی در زمینه حقوق و دستمزد، قیمت بازار و قدرت خرید، قوانین قضایی، قوانین کاری و مانند آن را استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه لغو قرارداد کاری یک سویه از سوی کارفرمایان معادن نباید وجود داشته باشد افزود: قراردادهای یکطرفه از سوی کارفرما سبب می شود تا اعتراضات صنفی کارگران شکل بگیرد، لذا مجلس باید تصمیم بگیرد تا از باب اینکه حوادث اعتراضاتی تکرار نشود و قبل از اینکه دستگاه های اجرایی و رسانه ای مداخله داشته باشند اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: وزارت کار باید ساماندهی کارگران را به نحوه شایسته انجام دهد و قبل از اینکه حکم قضایی برای کارگران معترض معادن صادر شود برای پیگیری حقوق کارگران اقدامات اساسی را انجام دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار