خبرهای داغ:

نمايش عروسكي سيجان تله سي(تله موش) در حال برگزاري است

خبرگزاري بسيج: نمايش عروسكي سيجان تله سي(تله موش) به نويسندگي و كارگرداني امير ره پيماي اقدم در مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز در حال برگزاري است.
کد خبر: ۸۶۸۶۶۸۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

امير ره پيماي اقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي با بيان اينكه اين نمايش از لحاظ آموزشی متناسب با هر سنی است، افزود: قالب اين نمایش بیشتر کودکان و خردسالان را در برمي گيرد.

وي ساختار نمایشی روانشناسانه را هدف اصلي خود از نمايش سيجان تله سي عنوان و بيان كرد: این نمایش حالت پیامی و تعلیمی دارد که می تواند ذهن مخاطب به خصوص کودکان رو در گیر کند.

ره پيماي اقدم استفاده از اشعار موزیکال را محوریت این نمایش برای جلب توجه کودکان دانست و اظهار داشت: با طراحی دکور و عروسک های واقعي تلاش كرديم ارتباط بيشتري با كودكان برقرار كنيم كه براي اين موضوع از خلاقیت ترکیبی عروسک و شخصیت های زنده استفاده شده است.

کارشناس بازیگری و داور مسابقات ناحیه ای مدارس تبريز، نمایش عروسکی را جذابترین حالت ارتباطی براي كودكان بيان و خاطرنشان كرد: با توجه به دنياي تخيلي كودكان، در نمایش عروسکی حیوانات در قالب بیان می توانند با کودک ارتباط برقرار كرده و مفاهيم اموزشی و تربیتی را بهتر منتقل كنند.

وي در پايان صحبت هاي خود، مجوز گرفتن براي اجراي عمومي را از جمله مشکلات تئاتر در تبریز عنوان و بيان كرد: درحالی که هنر و تئاتر از کانال های مهم ارتباطی و تاثیر گذار است، متاسفانه مشكلاتي از اين قبيل، توانايي نیروی کاربردی را تضعیف می کند.

علاقمندان براي ديدن نمايش عروسكي سيجان تله سي(تله موش)، مي توانند از 8 تا 22 خرداد، از ساعت 9 تا 11 صبح به مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز مراجعه كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها