وقتی قفل دریاچه «گیلارلو» با یک خبر باز می شود

پس از انتشار خبر قفل شدن درب ورودی دریاچه گیلارلوی گرمی در اخبار منطقه و نارضایتی شدید اهالی شهرستان، مسئولان اقدام به باز کردن درب این دریاچه کردند.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۳۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، کاشف بعمل آمده توسط اهالی رسانه شهرستان گویای این مطلب بود که آقای شوقی یا همان به اصطلاح سرمایه گذار مجتمع تفریحی و گردشگری گیلارلو قفلی را تهیه و به درورودی دریاچه وصل کرده است. آنچه که جالب است این تصمیم عجیب و غریب تقریبا همه را شوکه کرد، اگر بگویم تبدیل به طنز شد اغراق نکرده ام.

سئوالات و ابهام در مورد این اقدام عجیب و غریب آنقدر زیاد است که پایانی بر آن نیست، مگرشوقی چه مسئولیتی در شهرستان را یدک می کشد که به راحتی آب خوردن مانع ورود اهالی شهرستان به تنها چشم انداز زیبا می شود و روز روشن تصمیم به این کار می‌گیرد و با این تصمیم آبروی شهرستان را می برد؟ یعنی چه این کارها؟

در تماسی که با مسئول امور آب گرمی برای پیگیری این سوژه خبری داشتم چنین اظهار کردند که آقای شوقی سرمایه گذاربخش خوصی برای ساخت مجتمع تفریحی و گردشگری که بنا به دلایلی که در ذیل آورده شده از ایشان خلع قرارداد گردیده است برای محافظت از تنها ساختمانی که بعنوان رستوارن در محل دریاچه تعبیه کرده بود اقدام به این تصمیم خودسر کرده است.

بدرزاده افزود: پس از تماس‌های مکرر مردم و فرماندار شهرستان نسبت به پیگیری موضوع بلافاصله نسبت به گشودن قفل دریاچه اقدام کردیم و تذکرات لازم به سرمایه‌گذار برای منع از این‌گونه حرکات ناشایست داده شده است و در صورت تکرار و مشاهده چنین حرکت‌هایی موضوع از سوی مقامات قضایی پیگیری خواهد شد.

مسئول امور آب در ادامه اظهار داشت: در تلاشیم با جذب سرمایه گذار جدید سازه ساخته شده سرمایه گذار به قیمت کارشناسی به سرمایه گذار جدید واگذار گردد.

دلایل خلع قرارداد سرمایه گذار توسط مسئولان

اواخر سال گذشته بود که مسائل و مشکلات سرمایه گذاری مجتمع گردشگری با حضور فرماندار و مسئولان استانی و سرمایه گذار در محل فرمانداری گرمی برگزار شد و مشکلات، محدودیت‌ها، تنگناها و راهکارهای مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار گرمی در این جلسه گفت: با توجه به طولانی شدن زمان بندی اجرا و تحویل پروژه توریستی گردشگری گیلارلو در حال حاضر تسریع بخشیدن به جمع بندی و تصویب طرح سرمایه گذاری گردشگری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده ایم.

رحیمی زاد گفت: این پروژه که از مرداد ماه سال ۹۳ در این شهرستان کلنگ زنی شد ،طبق جدول زمانبندی قرار بود سرمایه گذار ، فاز اول این طرح را تا شش ماه و کل مجموعه تا ۱۸ ماه به بهره برداری برساند.

فرماندار گرمی استقبال و حضور مردم در مراسم کلنگ زنی این مجموعه در سال ۹۳ را نشانه مطالبه جدی آنها در راستای توسعه این شهرستان دانست و افزود: متاسفانه با گذشت چندین سال از شروع کلنگ زنی این پروژه فقط شاهد احداث رستوران در زمینی به مساحت ۱۲۰۰مترمربع با سازه سبک هستیم.

وی با بیان اینکه در قرارداد واگذاری دریاچه گیلارلو توسط اداره امور آب استان به سرمایه گذار، بحث شخم زنی زمین‌های اطراف دریاچه گیلارلو برای کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی یکساله قیدشده است تصریح کرد: سرمایه گذار محترم با تخطی از این قرارداد نسبت به کشت یونجه در این زمین‌ها اقدام کرده بود که با نظارت به موقع امور آب دستور تخریب این زمین‌ها به سرمایه گذار ابلاغ گردید.

رئیس ستاد حمایت و تشویق سرمایه گذاری شهرستان گرمی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را نماد مدیریت جهادی و عزم ملی مسئولان استانی و منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: با توجه به دیرکرد زمان‌بندی اجرای پروژه بنا به درخواست سرمایه‌گذار طرح در راستای هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری، مقدمات اخذ مجوزهای لازم برای تمدید قرارداد سرمایه‌گذار و دستگاه‌های متولی در شهرستان تصویب گردید.

رحیمی زاد، حداکثر اجرای برنامه زمان‌بندی ۱۴ ماهه بعد از تمدید دوباره قرارداد، رعایت کشت فقط گیاهان و گل‌های زینتی یکساله در حاشیه اطراف دریاچه، فروش اراضی قابل واگذاری جهت ایجاد باغ با تأییده میراث فرهنگی، را از جمله مصوبات جلسه امروز ستاد حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری شهرستان گرمی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد طبق ضوابط و شرایط قانونی سرمایه‌گذار با عمل به مصوبات، شاهد حرکت‌های رو به جلو در این حوزه باشیم.

لازم به توضیح است علی رغم تلاش مسئولان جدید شهرستان نسبت به تصویب ضوابط و شرایط قانونی در راستای هموارکردن مسیر سرمایه گذاری، سرمایه گذار بخش خصوصی از ادامه روند عملیات اجرایی پروژه انصراف داد.

گفتنی است کلنگ طرح توریستی، گردشگری منطقه گیلارلوی گرمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مرداد ماه سال گذشته در حاشیه دریاچه گیلارلوی گرمی به زمین زده شد و قرار بود در اجرای طرح توریستی گردشگری گیلارلو حدود ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شود.

مسئولان اسبق گرمی این طرح را شامل شهر بازی، کافی شاپ، آلاچیق، هتل با ۲۰ سوئیت، تالار پذیرایی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر، آب نما، پارکینگ و پیست‌های دوچرخه سواری و پیاده‌روی عنوان کرده بود و قراربود این طرح زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم آورد که متاسفانه با گذشت چندین سال از آغاز کلنگ‌زنی هنوز این پروژه راکد مانده است.

دریاچه گیلارلوی گرمی در ضلع شمالی بخش مرکزی شهر گرمی در دولت نهم به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب و در چند مرحله تخصیص اعتبار و احداث اماکن اقامتی و فضای سبز، مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

ارسال نظرات