دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان؛

تقویت مبانی اعتقادی عامل پیشگیری از اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرچهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه باید برای تقویت بنیه های اعتقادی تلاش کرد گفت: افراد با بنیه اعتقادی ضعیف، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۰۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نخستین نشست آموزشی کانون های فرهنگی تبلیغی گفت: بر اساس آمار رسمی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که ۳ درصد جمعیت آماری کشور را شامل می‌شود.

سید قدیر مرتضوی با تأکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی با استفاده از ظرفیت های مردمی در مقابله با پدیده اعتیاد، سه عامل اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی را از عوامل موثر در گرایش به مواد مخدر برشمرد.

وی عوامل اجتماعی را متأثر از جنگ نرم و فرهنگی دشمن دانست و گفت: در سالیان اخیر شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم.

مرتضوی با بیان اینکه باید برای توسعه و تقویت بنیه های اعتقادی تلاش کرد گفت: کسانی که بنیه اعتقادی ضعیف دارند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر مسئولیت نمی شناسد و این یک مسئولیت اجتماعی است گفت: باید در عرصه مقابله، درمان و پیشگیری که فرهنگی و مهم ترین است فعالیت کرد.

مرتضوی آگاه کردن و حساس کردن مردم نسبت به آسیب ها را وظیفه کانون های فرهنگی تبلیغی برشمرد و گفت: در این عرصه از کانون های فرهنگی حمایت می‌کنیم.

 گفتنی است نخستین نشست آموزشی کانون های فرهنگی تبلیغی چهارشنبه ۱۲ خرداد ۹۵ در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد

 

ارسال نظرات