فرماندار گرمی:

ظرفیت عظیم مساجد بهترین بستر برای تربیت و تعالی نسل آینده است

ظرفیت عظیمی که در مساجد وجود دارد، می‌تواند بهترین بستر برای تربیت و تعالی نسل آینده باشد که هر روز نظاره‌گر بالندگی این فعالیت‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۵۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میر علی رحیمی‌زاد در نشست اعضای کانون‌های مساجد در گرمی گفت: مسجد در طول تاریخ مرکز شکل‌گیری تحولات عظیم و تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز بوده به طوریکه در سایه مرکزیت مساجد پیروزی‌های ارزشمند نصیب دین اسلام و مکتب ارزشی و انقلابی شده است.

وی بر ضرورت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد با تدارک برنامه‌های متنوع اشاره کرد و گفت: جوان تربیت شده فرهنگ مسجد باید با دیگران شرایط متفاوت داشته باشد.

فرماندار گرمی تصریح کرد: با تجمیع امکانات ادارات و نهادها و مدیریت واحد فرهنگی برنامه‌ریزی منسجم فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود.

رحیمی‌زاد بر ضرورت تعیین برش شهرستانی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد تاکید کرد و افزود: باید در این راستا هنجارها و ناهنجارهای بومی و محلی به دقت شناسایی شده و زمینه رفع آسیب‌ها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً تلاش ما بر این است تا بتوانیم یک ظرفیت متفاوتی را در حوزه بهره‌مندی از مساجد و مکان‌های معنوی و مذهبی فراهم آوریم که این کار با بسترسازی مناسب و تدارک برنامه‌های مختلف در مناسبت‌هایی همچون ماه رمضان امکان‌پذیر است.

فرماندار شهرستان گرمی نزدیکی ماه مبارک رمضان را فرصت خوب برای جوانان در بهره‌گیری از فضائل معنوی و ارزشی با حضور در مساجد اعلام کرد و ادامه داد: در مساجد شهرستان گرمی در این ایام برنامه‌های معنوی و مذهبی متنوع برگزار می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل نیز در این نشست گفت: ‌در طول ماه مبارک رمضان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در بیش از ۴۶۰ باب مسجد انجام می‌شود.

نادر سقا اضافه کرد: ۶۰ درصد این فضاهای فرهنگی، هنری و مذهبی در روستاها و مناطق محروم دایر شده و تلاش بر توسعه این فضاهاست.

وی افزود: ۴۰ کانون در مساجد شهرستان گرمی فعال هستند که ۳۳ کانون در مناطق روستایی قرار گرفته‌اند.




ارسال نظرات