خبرهای داغ:
شهردار شیراز عنوان کرد:

بومی‌سازی اصول اقتصاد مقاومتی در شهرداری شیراز

شهردار شیراز بر بومی‌سازی اصول اقتصاد مقاومتی در شهرداری این شهر تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۳۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
علیرضا پاک‌فطرت بر برگزاری هر دو هفته یک‌بار جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرداری شیراز تأکید کرد و اظهار داشت: اصول اقتصاد مقاومتی در شهرداری شیراز بومی‌سازی شود.

وی بابیان اینکه بر اساس ابلاغ وزیر کشور و درخواست شورای شهر از دو سال گذشته این کار در شهرداری شیراز انجام شده است افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی به‌منظور بالا بردن درآمدهای پایدار، مهندسی ارزش، کاهش و مدیریت هزینه‌های مالی تشکیل می‌شود.

شهردار شیراز ارائه گزارش‌های این جلسات به معاونت برنامه‌ریزی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حوزه‌های برتر در تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن برای معرفی الگو و شیوه اجرایی توسط این معاونت شناسایی و معرفی شوند.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه یکی از پیش‌شرط‌های تحقق مهندسی ارزش در شهرداری شیراز استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص و استفاده بهینه از منابع انسانی برای مدیریت پروژه‌ها است تصریح کرد: اقتصادی کردن پروژه‌ها ازجمله باغات خانواده، تغییر نگرش در برآورد پروژه‌ها، استفاده از مصالح بومی و غیره از دیگر مواردی است که در تحقق این موضوع اهمیت دارد.

وی بیان کرد: وقت‌شناسی، مدیریت در هزینه، تشکیل جلسات کاربردی، قانون‌مداری، چابک‌سازی، بازنگری شیوه‌های رونق ساخت‌وساز و ... به‌ویژه در شرایط رکود حائز اهمیت بیشتری است.

شهردار شیراز بابیان اینکه شهرداری این شهر باوجود شرایط تحریم پروژه‌هایی را اجرایی کرده و در حال اجرا دارد که فراتر از سطح کشوری است و حرف برای گفتن دارد عنوان کرد: این موفقیت‌ها نشانگر برنامه‌ریزی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه باوجود کاهش درآمدها پروژه‌های تأثیرگذار مربوط به شهرداری شیراز تعطیل نشده و نخواهد شد اظهار داشت: این پروژه‌ها از محل صرفه‌جویی و مهندسی ارزش هزینه‌های جاری ساماندهی شده است.

وی بابیان اینکه پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی به لحاظ صرفه‌جویی در زمان و سوخت در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: موارد مربوط به بحث ایمنی و محیط‌زیست نیز در راستای همین مقوله است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تملک‌های غیرضروری انجام نشود و مدیران پروژه‌ها در برآورد هزینه‌ها دقت کنند به شهرداران مناطق تأکید کرد: با توجه به نزدیک بودن به ماه مبارک رمضان باید اطراف مساجد و معابر منتهی به آن اصلاح و جداول مرمت شده تا دسترسی نمازگزاران و روزه‌داران به مساجد آسان شود.

شهردار شیراز بر قرار گرفتن شادی سالم و حلال در تمام پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شهر شیراز تأکید و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری ضریب شادی شهروندان را افزایش دهد.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه برای توسعه و گسترش حوزه حمل‌ونقل اجرای خطوط BRT و ویژه در شیراز ضروری است بیان کرد: دوربین‌های سرعت‌سنج در این خطوط نصب شود.

به گفته شهردار شیراز باید مدیریت بازرسی شهرداری عملیاتی شدن صورت‌جلسات را پیگیری کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها