مصاحبه اختصاصی با مدیر ارشد دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ماهنشان:

حوزه های علمیه باید در تمام امور به بیانات امام راحل(ره) مراجعه کند

حوزه های علمیه باید در تمام امور به بیانات امام راحل(ره) مراجعه کند؛ چرا که ایشان واقعا صادق، آگاه، هوشیار بودند.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۳۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر ارشد دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ماهنشان بابیان اینکه، امام خمینی(ره) روحانیون را مظهر اسلام، مبین قرآن و مظهر نبی اکرم و حوزه های علمیه را محل تدریس و تعلیم و تبلیغ و رهبری مسلمانان، جای کسانی که امانتدار و جانشین پیغمبران هستند، می دانست.

سرگرد پاسدار علی محمودعلی افزود: علمای اعلام مسئولیتشان زیاد است و شغلشان از همه شغلها شریفتر است، چرا که این شغل، شغل انبیا است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص ایفای نقش عظیم علمی و معنوی علمای اسلام در جهان تشیع اظهار داشت: تردیدی نیست که حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهمترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجرویها بوده اند.

محمودعلی تصریح کرد: علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش نموده اند تا مسائل حلال و حرام الهی را بدون دخل و تصرف ترویج نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: اگر فقها نبودند معلوم نبود امروز چه علومی به عنوان علوم قرآن و اسلام اهل بیت به خورد توده ها داده بودند.

محمودعلی در ادامه افزود: جمع آوری و نگهداری علوم قرآن و آثار احادیث پیامبر بزرگوار و سنت و سیره معصومین (ع) و ثبت و تبویب و تنقیح آنان در شرایطی که امکانات بسیار کم بوده است و سلاطین و ستمگران در محو آثار رسالت همه امکانات خود را به کار می گرفتند، کار آسانی نبوده است؛ امروز نتیجه آن زحمات را در آثار و کتب با برکتی همچون کتب اربعه و کتابهای دیگر متقدمین و متأخرین از فقه و فلسفه، ریاضیات و نجوم و اصول و کلام و حدیث و رجال، تفسیر و ادب و عرفان و لغت و تمامی رشته های متنوع علوم مشاهده می کنیم.

محمودعلی خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه باید در تمام امور به بیانات امام راحل(ره) مراجعه کند؛ چرا که ایشان واقعا صادق، آگاه، هوشیار بودند.

کلام آخر، مهمترین دغدغه امام خمینی (ره) مساله انقلابی بودن حوزه های علمیه بود، ایشان دو دیدگاه را دراین مورد مطرح کردند که عبارتند از؛ «نگاه به مسائل عمومی حوزه علمیه از قبیل؛ علم آموزی، تربیت، اخلاق، مسائل مدیریتی» و دیگری « وضعیت انقلابی، رشد و بلوغ تفکر انقلابی در حوزه» می باشد.

مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری و امام امت نمی توانیم نگاه صرف اخلاقی به حوزه داشته باشیم؛ چراکه اگر مساله انقلابی بنا بر نظر ایشان اگر مهمتر نباشد، بدون تردید به همان اندازه اهمیت دارد.

امروز مساله انقلابی بودن حوزه ها نگرانی و مقام معظم رهبری نیز می باشد و طلبه های حوزه های علمیه هر یک موظف هستند در این مسیر اقدام علمی و عملی داشته باشیم.

امام و رهبری همچون باغبانانی دلسوز این جامعه را رشد دادند و به این نقطه رساندند؛ پس اگر به سخنان امام امت و رهبر معظم انقلاب در طول زمان های مخلتف بنگریم، متوجه سیر منطقی بسیار منسجمی خواهیم شد که همچون حلقه های یک زنجیر بهم پیوسته می باشد.

ارسال نظرات