خبرهای داغ:
عمومی

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان:

زائران سفر به عتبات عالیات و کمک به نیازمندان را جایگزین حج امسال کنند
کد خبر: ۸۶۸۸۲۶۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج در خوزستان به نقل از تسنیم مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: باتوجه به قطع ارتباط کامل کنسولگری ایران و عربستان زائران می‌توانند سفرهای زیارتی دیگری مانند عتبات عالیات که امنیت راه و زائر تامین است و یا کمک به نیازمندان را جایگزین حج امسال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن‌زاده  گفت : ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم که اهل سنت نیز آن را قبول دارند حج یکی از ارکان دین است. شرایطی از قبیل توانایی مالی، برخورداری از توانایی جسمی و آزاد بودن راه تردد لازمه این رکن دینی است.

وی افزود: متاسفانه رفتارهای نامناسب حاکمان سعودی در این چند سال اخیر نشان دهنده این است که مسئولان این کشور حاضر نیستند زمینه را برای انجام یک حج صحیح برای زائران ایرانی فراهم کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با بیان اینکه ایرانیان باید در حج از امنیت و عزت کریمانه‌ای برخوردار باشند، گفت: بازرسی‌های بی‌مورد از فرودگاه تا بی احترامی‌هایی که در مسجد النبی، بقییع ، احد و مسجدالحرام نسبت به زائران ایرانی می‌شود نشان از عدم ایجاد امنیت برای حجاج ایرانی است.

وی تصریح کرد: دستگیری زائر ایرانی که در مسجدالنبی با یک زائر کشور دیگر در حال صحبت است در عرف و قانون هیچ کشوری پذیرفته نیست و این سیاست سعودی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها توانایی اداره و مدیریت حج را ندارند.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به عدم دریافت روادید از کشور ثالث، گفت: وقتی که روابط کنسولگری کشور ایران با عربستان سعودی قطع است و هیچ یک از سفارت‌های ایران در ریاض و جده فعال نیست چگونه کشور ایران می‌تواند در صورت رخ دادن مشکل برای زائر ایرنی  به دفاع و تامین حقوق تضییع شده وی  بپردازد. در نتیجه دریافت روادید از کشور ثالث امری غیر قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه حج امسال توسط عربستان سعودی لغو شد، عنوان کرد: زائران می‌توانند سفرهای زیارتی دیگری مانند عتبات عالیات که امنیت راه و زائر تامین است و یا کمک به نیازمندان را جایگزین حج امسال کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها