امام جمعه مشگین‌شهر تاکید کرد

وظیفه نمایندگان نظارت بر اجرای قانون است نه دخالت در اجرای قانون

وظیفه نمایندگان نظارت بر اجرای قانون است نه دخالت در اجرای قانون لذا نمایندگان مجلس باید از سرگرم شدن به مسائل جناحی و غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی مردم دوری کنند.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۸۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه های نماز جمعه 14 خرداد ماه با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان محل تجمع و تصمیم گیری بر موضوعات خاص است و از وظایف مجلس خبرگان می‌توان به دفاع از ارکان نظام اسلامی، توجه به اصل شایستگی، وحدت و پیشرفت و همچنین شناخت دشمن و راه‌های نفوذ دشمن اشاره کرد.

وی ادامه داد: مقتدر ساختن کشور و تولید قدرت برای نظام اسلامی و توجه به اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان داخلی، که مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند که در سایه مقاومت دنیا انرژی هسته ای ایران را به رسمیت شناخت از دیگر وظایف این مجلس است.

وی افزود: افرادی در تلاش بودند تا مجلس خبرگان رهبری را دو قطبی جلوه دهند که با انتخاب "عمار انقلاب" حضرت حجت الاسلام جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی شد.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به پیام رهبر انقلاب به مجلس دهم گفت: اولین اولویت مجلس دهم توجه به الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: وظیفه نمایندگان نظارت بر اجرای قانون است نه دخالت در اجرای قانون لذا نمایندگان مجلس باید از سرگرم شدن به مسائل جناحی، غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی مردم دوری کنند و این مجلس را به سنگری جهت مقابله با زیاده‌خواهی های استکبار تبدیل کنند.

وی ادامه داد: بدون فرهنگ، اقتصاد مقاومتی تحقق نخواهد یافت لذا باید روحیه جهادی و فرهنگ جهادی را در جامعه ترویج داد ونمایندگان مجلس نیز باید بر حمایت از تولیدات داخلی توجه داشته و بر روند اجرای اقتصاد مقاومتی نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از بیانات خود با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی شهرستان گفت: در سایه سکوت مسئولان نظارتی بالغ بر 400 کیسه آرد سهمیه‌ای و بالغ بر یک هزار کیسه نیز در حال بسته بندی بود تا به صورت آزاد به فروش برسد در این شهرستان کشف شده است.

وی افزود: پیش از این نیز مقدار قابل توجهی سم تقلبی کشف شده بود اما متاسفانه تاکنون اقدام کیفی برای مجازات عاملین صورت نگرفته است لذا از دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود با عاملین چنین اقداماتی برخورد قاطع داشته باشند چرا که مکتیب سیاسی امام همان عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و فساد در جامعه است که باید مسئولین امر توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

ارسال نظرات