مسئوول بسیج هنرمندان بستک:

15 خرداد روز پیوستن مردم به نهضت انقلاب است

مسئوول بسیج هنرمندان بستک گفت: پانزدهم خرداد، روز پیوستن مردم به نهضت انقلاب است که در تاریخ معاصر به یادگار مانده است.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۸۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی زماندوست امروز درگفت‌وگو با خبرنگاران دربستک با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد اظهارداشت: قیام 15 خرداد 1342 به درستی نقطه عطف نهضت اسلامی مردم ایران نام گرفت، از این نظر سرآغاز حرکتی گردید که 15 سال بعد منجر به فروپاشی نظام شاهنشاهی در ایران و جایگزین حکومتی الهی شد.

وی افزود: پانزدهم خرداد، روز پیوستن مردم به نهضت انقلاب است که در تاریخ معاصر به یادگار مانده است. این قیام پیوند معنوی از توده‌های عظیم مردم کشور و نمایشی از به پاخاستن مردمی است که می‌خواستند ظلم و ستم را از بن برکنند.

مسوول بسیج هنرمندان بستک اضافه کرد: 15 خرداد تجسمی از تاریخ اسلام و درجه‌ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

زماندوست با اشاره به حوادث قیام خونین 15 خرداد، تصریح کرد: 15 خرداد روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند و سرانجام این طاغوت را در 22 بهمن 1357 ریشه کن کردند.

وی در پایان یادآور شد: این قیام از نکات برجسته در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است که با مجاهدت‌های این عالم بزرگ و همراهی مردم شکل گرفت و تبدیل به قیامی با عظمت شد.

ارسال نظرات