خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان استان، نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۸۹۲۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

دکتر مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، اظهار کرد: نظارت بهداشتی بر امر تولید، توزیع، حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله مهم‌ترین وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال در حال انجام این نظارت‌ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود است.

وی افزود: با این حال در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به فراخور افزایش عرضه و تقاضا در بازار، اعمال این نظارت‌ها نیز افزایش می‌یابد. در همین راستا در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌شود.

کنارکوهی در خصوص نحوه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان گفت: کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان در ماه مبارک رمضان در قالب 90 اکیپ بازرسی و نظارت، سازماندهی شده و در دو شیفت کاری صبح و عصر با حضور و گشت‌‌زنی منظم در سطح استان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش این اداره کل می‌کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان در این مدت، با بررسی شرایط تولید، فراوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، موارد تخلف را ثبت، رفع و پیگیری می‌کنند تا از این طریق ضریب اطیمنان سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده جهت مصرف شهروندان به حداکثر برسد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: شهروندان هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به لیبل درج شده بر روی لاشه یا بسته‌بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء، نوع محصول، کد بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی است، توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به اطلاع کاشناسان دامپزشکی برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها