عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) متذکر شد

ضرورت جذب بیشتر اساتید کشوری در بسیج جامعه پزشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) گفت: باید در حوزه خدمت به محرومان، حوزه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی بهره‌برداری بشتری داشته باشیم؛ همچنین حضور بیشتری از اساتید را در بسیج جامعه پزشکی به عمل آوریم
کد خبر: ۸۶۸۹۰۷۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر حسن ابوالقاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) درباره ارزیابی عملکرد سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بسیج جامعه پزشکی ظرفیت بسیار بالایی دارد که می‌تواند علاوه بر خدمات در حوزه سلامت که به عنوان پزشک و پرستار ارائه می‌دهد، نزدیک به ۱۸ هزار عضو جامعه پزشکی که نخبگان کشوری هستند را نیز تحت پوشش قرار دهد.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه سمینارهای بسیج جامعه پزشکی به طرح‌های بزرگ در حوزه سلامت، آموزش پزشکی و تحقیقات علوم پزشکی می‌پردازد، گفت: استقبال از دو همایش برپا شده در سطح کلان تاکنون خوب بوده است که امیدواریم در سال جاری سومین همایش بزرگ بسیج نیز برگزار شود.


وی تاکید کرد: بسیج جامعه پزشکی با استقلالی که در استان‌ها دارد می‌تواند برنامه‌های متعددی را به شکل منطقه‌ای اجرا کند به این دلیل که ظرفیت‌های منطقه‌ای می‌تواند فرصت‌های خوبی برای این سازمان محسوب شود.


ظرفیت دانش پزشکی کشور به حدی رسیده که می‌توانیم به حوزه بین‌الملل وارد شویم

ابوالقاسمی، با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه پیشگیری از اولویت‌های بسیج است و می‌توانیم اقداماتی نیز در حوزه بین‌الملل داشته باشیم، تصریح کرد: ظرفیت دانش پزشکی ما هم‌اکنون به حدی رسیده است که می‌توانیم ورود خوبی به حوزه بین‌الملل داشته باشیم به این دلیل که افراد زیادی در کشورهای حامی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که شایستگی زیادی در رده‌های مختلف پزشکی به ویژه تحصیلات تکمیلی پزشکی دارند و این موضوع می‌تواند برای ما یک فرصت باشد.


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون اساتید زیادی در کشور هستند که می‌توانند در حوزه‌های بین‌المللی فعالیت داشته باشند پس باید این ظرفیت را فعال و از آن استفاده کنیم.


ضرورت جذب اساتید بیشتر کشوری در بسیج جامعه پزشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه باید امکانات بیشتری را فراهم کنیم تا در حوزه خدمت به محرومان، حوزه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی بهره برداری کنیم، خاطرنشان کرد: تحقق این شرایط بستگی به این دارد که چه امکاناتی را در حوزه پزشکی داشته باشیم و اینکه چه امکاناتی به ما داده می‌شود تا حضور بیشتری از اساتید را در بسیج داشته باشیم و فعالیت بیشتری را انجام دهیم.


وی تاکید کرد: اساتید دانشگاهی ما از لحاظ کیفی سطح بالایی دارند پس به لحاظ کمی حضور آنان مهم است؛ اگر این اساتید با بسیج رابطه داشته باشند می‌توانند نقش آفرینی بالایی برای کشور انجام دهند.


ابوالقاسمی، با بیان اینکه بسیج باید امکان جذب بیشتر اساتید دانشگاه را داشته باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت اساتید دانشگاه در بسیج به این بستگی دارد که بسیج مرکزی چقدر مورد توجه قرار گیرد، البته قطعاً با توجه بیشتر، فعالیت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات