استاندار مازندران مطرح کرد:

بهره گیری از ظرفیت بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سازماندهی نیروها اگر در استان به خوبی صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد،گفت: پایگاه های مقاومت استان ظرفیت عظیمی برای حرکتهای جهادی و اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۴۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،ربیع فلاح در جلسه پشتیبانی اردوهای جهادی با اشاره به اینکه مردم ثمره اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در پایان سال به خوبی حس می کنند، اظهار کرد: تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام در سال 58 در حقیقت جلوه هایی از اردوهای جهادی بود که خدمات ارزشمندی را در روستاها ارائه کرد و موجب سازندگی و ایجاد امید و ترویج روحیه انقلابی شد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی یکی از جلوه های انقلابی گری و حرکت در جهت تحقق استقلال کشور است، بیان کرد: تلاش برای خودکفایی و استقلال کشور حرکتی جهادی و انقلابی است.

فلاح عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در استان خوب پیگیری می شود و استان مازندران به خوبی در جهت عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی گام برداشته است

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی خواهد شد و بسیج می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد، اظهار کرد: 15 هزار شغل در سال 94 در حوزه مشاغل خانگی و خرد در استان ایجاد شده است.

این مسئول وجود 3000 گروه جهادی در کشور را ظرفیت بزرگی برای سازندگی در کشور خواند و گفت:با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری حجت برهمه ما تمام است و همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه روستا کانون تولید و اشتغال و کار وتلاش است و در اردوهای جهادی نیز به ظرفیت روستاها توجه جدی شده است، افزود: رونق تولید و افزایش اشتغال باید دغدغه همه در استان باشد.

فلاح با تاکید بر اینکه سازماندهی نیروها اگر در استان به خوبی صورت گیرد و روستاها به عنوان کانون تولید تقویت شوند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، بیان کرد: 3000 پایگاه مقاومت استان ظرفیت عظیمی برای حرکتهای جهادی و اقتصاد مقاومتی است و در کنار آن از ظرفیت فنی و حرفه ای برای توسعه و کارآفرینی و آموزش مهارت ها نیز باید استفاده شود.

استاندار مازندران تقویت فعالیتهای دانش بنیان و بهره گیری از بیش از 1200 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای استان می تواند زمینه تربیت نیروهای خلاق و حرفه ای را در استان فراهم کند، اظهار کرد: نقش صدا و سیما در تبیین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و ترویج اردوهای جهادی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه به فرهنگ جهادی و تلاش و کار جهادی نیازمندیم و باید از همه ظرفیت های درونی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم، گفت: تقویت و توسعه بازارچه های محلی برای معرفی دستاوردهای صنایع دستی و تولیدات روستائیان می تواند زمینه حمایت و پشیبانی از آنان را فراهم می کند./ایسنا


ارسال نظرات
پر بیننده ها