تالار بزرگ شهر یاسوج نیازمند اعتبار میلیاردی

کد خبر: ۸۶۸۹۴۷۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶

رضا دهبانی‌پور امروز درگفت‌وگو با بسیج اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تالار بزرگ مرکزی شهر یاسوج است، این تالار در صورتی که به بهره‌برداری برسد جوابگوی بخش بزرگی از برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تالار بزرگ مرکزی شهر یاسوج دارای ویژگی‌ها و مشخصات بسیار خوبی است به نحوی که به صورت همزمان می‌توان چندین و چند برنامه هنری و فرهنگی را در آن برگزار کرد، گفت: زیربنای کل این تالار که در ورودی شهر قرار دارد 23 هزار متر مربع است.

وی افزود: این تالار دارای سالن‌های بزرگ با گنجایش زیادی است که سالن اصلی آن به تنهایی پذیرای 550 نفر است، دارای سالن‌های موسیقی، تئاتر، سالن تمرین و سایر سالن‌ها بوده که برای اجرای برنامه‌های هنری جوابگوی برنامه‌های بزرگ خواهد بود.

این مسؤول گفت: در حال حاضر این مجتمع پیشرفت فیزیکی 55 درصدی دارد که در قرارداد اولیه آن 61 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

دهبانی با اشاره به این که تالار بزرگ مرکزی یاسوج برای تکمیل به 40 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد، اظهار کرد: تاکنون 17 میلیارد تومان برای ساخت این تالار هزینه شده است.

وی با بیان این که شهر یاسوج مرکز استان در آینده توسعه بیشتری پیدا می‌کند و نیاز به زیرساخت‌های بیشتری در حوزه فرهنگی و هنری دارد، افزود: با تکمیل این تالار نیاز شهر یاسوج تا چندین سال برآورده شده و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر با بهره‌برداری از آن مکان بسیار مناسبی برای خلق آثار هنری خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان در زمینه هنری و وجود هنرمندان بزرگ در کشور از استان‌های نمونه و برتر است که همه باید برای تعالی هنر در استان همت و تلاش داشته باشیم.

ارسال نظرات