حجت الاسلام سرافراز:

جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: تمام دغدغه های امام خمینی(ره)،‌حاکمیت اسلام در جامعه بود.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، در شورای فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره)‌و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد به تشریح شاخصه های مکتب حضرت امام(ره) پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، با یادآوری اینکه، انقلاب اسلامی ایران مبدأ تحولات بزرگ در جهان شده و اسلام را به عنوان قدرتی بزرگ در دنیا مطرح کرده است اشاراتی به گذشته، حال و آینده انقلاب کرد.

وی، در توصیف گذشته انقلاب، گفت: مبدأ انقلاب بزرگ اسلامی ما نهضت الهی 15 خرداد است. نهضتی که از 15خرداد 42 آغاز و در 22 بهمن سال 57 به بار نشست و میوه ی شیرینش برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد:‌ نهضت 15 خرداد، نهضتی کاملاً الهی و اسلامی و در عین حال کاملاً مردمی بود و تکیه گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت.

وی، تصریح کرد: این قیام به دلیل توهین به اسلام و دستگیری رهبر اسلامی یعنی حضرت امام (ره) شکل گرفت و به تعبیر امام راحل(ره)، اسطوره قدرت رژیم ستم شاهی را شکست.

این مقام مسئول،‌تأکید کرد: نقطه برجسته این نهضت، رهبری دینی آن بود که نهضت را به مسیر درست و صحیح آن یعنی اسلام کشاند و با درایت، کشتی انقلاب را به ساحل نجات رساند.

حجت الاسلام سرافراز، حضرت امام خمینی(ره) را بزرگ مردی دانست که استقلال و سربلندی ایران اسلامی مدیون اوست.

وی، خاطرنشان کرد: از ابعادی که بسیار در امام (ره)، برجسته بود؛ جامعیّت امام بود. این جامعیّت را در کمتر فقیهی می توان دید و همین جامعیت امام بود که توانست هدایت این انقلاب بزرگ را تا پیروزی و بعد از آن به دست بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان،‌ گفت: نکته دیگر اینکه تجلیل و تکریم امام راحل(ره)، تکریم از یک شخص یا شخصیت نیست؛ بلکه تکریم آرمان های والای انقلاب اسلامی و تکریم همه خوبی ها و ارزشهاست.

حجت الاسلام سرافراز،‌یادآور شد: آنچه مهم تر است، زنده نگهداشتن مکتب سیاسی امام عزیز است که این مکتب چند مشخصه دارد و اسلام محوری، نخستین شاخصه آن می باشد.

وی، گفت: تمام دغدغه های امام،‌حاکمیت اسلام بود و تمام تلاش آن حضرت در همین راستای حاکمیت احکام و ارزش های اسلامی در جامعه بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تکیه بر مردم و مردم سالاری دینی را از دیگر شاخصه های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) دانست و افزود: حضرت امام(ره) بر آراء مردم تکیه داشت و معتقد بود که بدون رأی مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی شود.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری بعنوان خلف صالح حضرت امام خمینی(ره) بعد از ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امروز با گذشت 27سال از این تصمیم بجا و مهم، مشخص شد که این رهبری حکیمانه و خردمندانه،‌چه تأثیر عظیمی در ایران اسلامی و در منطقه و جهان اسلام داشته است.

وی، با تأکید بر ضرورت قدردان بودن از نعمت بزرگ الهی ولایت، به مهم ترین دستاورد نهضت امام(ره) در حال حاضر اشاره کرد و افزود: تشکیل حکومت اسلامی و حکومت دینی مهم ترین دستاورد نهضت امام خمینی(ره) است که خواست اکثریت قریب به اتفاق مردم بود.

این مقام مسئول، گفت: در ایران اسلامی بحمدالله بذری که در سال 42 توسط امام عزیز با همراهی مردم فشانده شد، امروز در اوج شکوفایی، هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی است.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: امروز نظام اسلامی شجره طیبه ای است که تندباد حوادث نمی تواند ذره ای آسیب به آن برساند.

وی، در توصیف بخش سوم و آینده انقلاب اسلامی، تصریح کرد: به یاری خداوند با این راه روشن الهی، که مردم ما در پیش دارند، راه دفاع از اسلام و قرآن و ولایت فقیه و نظام اسلامی؛ آینده کاملاً روشن است و آن هم پیروزی در همه عرصه هاست،‌که این هم وعده خداوند است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، با اشاره به آیه شریفه 51 از سوره مبارکه غافر " إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنَا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ"‌اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه وعده داده است که؛ در حقيقت، ما فرستادگان خود و كسانى را كه گرويده‏اند، در زندگى دنيا و روزى كه گواهان برپاى مى‏ايستند قطعاً يارى مى‏كنيم .

حجت الاسلام سرافراز در ادامه به بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه امام حسین علیه السلام اشاره کرد و مفهوم جهاد کبیر را تشریح نمود.

وی، افزود: جهاد کبیر در ادبیات قرآنی یعنی ایستادگی در مقاومت و عدم تبعیت. منظور از جهاد کبیر، جنگ نظامی نیست؛ جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن. ا زکافر. از خصم و دشمنی که در میدان مبارزه با تو قرار گرفته است و در میدان های مختلف اعم از سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و ... درصدد به زانو درآوردن انقلاب است.

ارسال نظرات