کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد:

تاثیر تحصیل و اشتغال دختران در گرایش به ازدواج سفید/ ارتباط نامشروع؛ مانع اساسی ازدواج جوانان

مشاور و کارشناس مسائل خانواده گفت: یکی از دلایلی که باعث می شود جوانان برای رفع نیاز جنسی خود به ازدواج سفید گرایش داشته باشند دوره طولانی مدت تحصیلات و اشتغال می باشد.
کد خبر: ۸۶۹۰۰۶۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود.

با این وجود هر فردی با هر دین و آینی که باشد برای ازدواج قوانین شرعی دارد که باید برای صحیح بودن ازدواج آنها را رعایت کند اما امروز ازدواج هم دست خوش برخی تغییرات قرار گرفته است که در حال تزلزل و از بین رفتن اصول مهم ازدواج می باشد.

ازدواج سفید، ازدواجی است که امروز در جامعه ما رواج پیدا کرده است و برخی از جوانان را به سوی خود سوق داده است؛ نوعی از زندگی است که به زندگی زناشویی بدون ازدواج معروف است، که در آن دختر و پسر بدون ازدواج رسمی باهم زندگی می‌کنند.

دکتر احمد ترکمانی مشاور و کارشناس مسائل خانواده، اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث می شود جوانان برای رفع نیاز جنسی خود به ازدواج سفید گرایش داشته باشند دوره طولانی مدت تحصیلات و اشتغال می باشد.

وی با بیان اینکه سطح توقعات جوانان بعد از گذراندن دوره تحصیلات بلند مدت برای ازدواج بالا می رود افزود: اکثرا دخترانی که بعد از تحصیل سر کار می روند و می توانند نیازهای مالی خود را برآورده کنند و تنها نیاز جنسی آنها باقی می ماند نهایتا زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی است.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه ارتباطات نامشروع در بین جوانان یکی از اساسی ترین دلایل بر سر ازداج می باشد.

دکتر ترکمانی اذعان کرد: جوانان باید بدانند که با ازدواج موقعیت تحصیل آنها از بین نمی رود و همزمان با آن می توانند به تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه دولت باید بیشتر به زنان اهمیت قائل شود گفت: اگر بحث یارانه به زنان تعلق می گرفت سبب به وجود آمدن انگیزه دختران برای ازدواج می شد.

کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد: یکی از دلایل اینکه سبب به تاخیر انداختن ازدواج بین جوانان شده است تر از شکست و الگو گرفتن از افراد شکست خورده می باشد.

وی دلیل ازدواج را برای رسیدن زوجین به آرامش دانست و گفت: اگر نوجوانان بتوانند در شناخت یکدیگر با معیار و ملاک های خاص به نتیجه برسند می توانند در ازدواج آنها بسیار تاثیر گذار باشد.


ارسال نظرات