یک کارشناس ارشد خانواده در گفتگو با«بسیج»:

مسئولان برای مقابله با افزایش خودکشی چاره ای بیندیشند

یک مشاور خانواده گفت: مهم ترین راهکار کاهش خودکشی، آموزش مهارت های زندگی، مدیریت هیجان و روابط بین فردی و حل مسئله است و این یک مسئله مهم اجتماعی است که ارگان یا سازمان دولتی باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد.
کد خبر: ۸۶۹۰۴۹۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

سارا گلستانی کارشناس ارشد خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص چرایی افزایش خودکشی در سال های اخیر مخصوصاً در بین دختران جوان گفت: مسئله خودکشی دلایل بسیار زیاد و مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه اعتیاد و خودکشی کاملاً به هم مربوط هستند افزود: اعتیاد به هر چیزی قابلیت های حل مسئله فرد را با کاهش مواجه کرده و فرد معتاد توانایی انسان نرمال را ندارد و در موقعیت های مختلف، سریعاً هیجانی و تسلیم مشکلات می شود که یکی از انواع تسلیم شدن خودکشی است.

این مشاور خانواده ادامه داد: افرادی هم که به خاطر عدم رفع نیازهای گوناگون خود به مشکلات افسردگی و اختلال هایی دچار می شوند معمولاً در حل مسئله و مواجهه با مشکلات روزمره توانایی تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری را نداشته و اولین چیزی که به ذهن فرد می رسد فرار کردن از موقعیت مانند خودکشی است که به گمان خود با این کار تمام مشکلات را از سر راه خود بر می دارد.

گلستانی با بیان راهکارهایی برای کاهش میزان خودکشی در کشور گفت: مهم ترین راهکار کاهش خودکشی، آموزش مهارت های زندگی، مدیریت هیجان و روابط بین فردی و حل مسئله است و اینکه مهارت های زندگی باید در خانواده جا بیفتد و این یک مسئله مهم اجتماعی است که ارگان یا سازمان دولتی باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

ارسال نظرات