نماینده منتخب مردم کرمان در مجلس دهم در گفتگو با «بسیج»:

اشتغال جوانان در اولویت مجلس دهم است

پور ابراهیمی اظهار داشت: اشتغال و نظارت در مجلس دهم در اولویت پیگیری است بخش قوانین برای کمک به زیرساخت ها و با هدف بهبود شرایط اقتصادی و کمک به اشتغال و بخش دیگر در حوزه نظارت که حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۶۹۰۵۲۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

محمدرضا پورابراهیمی نماینده منتخب مردم کرمان و نایب رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال جوانان اظهار داشت: اشتغال و نظارت در مجلس دهم در اولویت پیگیری است بخش قوانین برای کمک به زیرساخت ها و با هدف بهبود شرایط اقتصادی و کمک به اشتغال و بخش دیگر در حوزه نظارت که حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری بیشتر در دو بخش  قانونگذاری و نظارت است افزود: باید با تلاش بیشتر زمینه ای فراهم شود تا قوانین و مقررات به سمت بهبود شرایط اقتصادی پیش رفته و به عنوان مطالبه مردم و رهبری از مجلس دهم سوق پیدا کند.

نماینده مردم کرمان گفت: اولین اولویت مجلس دهم برنامه ششم توسعه است حضرت آقا فرمودند نمایندگان با دقت و با تیزبینی خاص این موضوع را پیگیری کنند و امیدواریم برنامه ششم توسعه به عنوان یک اقدام مثبت در این دوره بتواند به قانونگذاری کشور برای دوره 5ساله کمک کند.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه نظارت خیلی مهم است افزود: قوانین و مقررات اگرخوب اجرا شود برخی از مشکلات حل خواهد شد، در بحث مبارزه با قاچاق نیاز به قانون داریم چرا قانون مبارزه با قاچاق وجود ندارد چرا در سخنان مقام معظم رهبری به قاچاق و جلوگیری ازآن و تکلیف مجلس برای ورود به آن تاکید شده.

وی گفت: تولید ملی بر اساس حرکت اقتصادی تحت تاثیر قاچاق صورت گرفته که تولید ملی را به شدت از بین می برد اگر کاری نکنیم حتما مضرات آن بخشی از اشتغال موجود را از بین می برد.

 این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین باید با تلاش و درایت و با نظارت دقیق بر اجرای مبارزه با قاچاق کالا که 2 سال از ابلاغ آن گذشته ولی عملیاتی نشد با دولت صحبت  شود چرا عملیاتی نشده .

پور ابراهیمی تصریح کرد: با دستور کار قراردادن نظارت و قوانین اگر قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا اجرا شود سالانه حدود 25میلیارد دلار برآورد  می شود که با افزایش  ارزش کالا به اشتغال جوانان  کمک کرده و فضای کشور  را در کنار دولت بهبود می بخشد و این حوزه را مدیریت و عملیلتی می کند.

ارسال نظرات