اقتصاد مقاومتی تقویت کننده روحیه خودکفایی است

کارافرین کهنوجی یکی از فعالین در طرح های اقتصاد مقاومتی است که با اخذ وام از بسیج سازندگی پروژه پرورش قارچ خوراکی را در کهنوج آغاز نموده است. ...
کد خبر: ۸۶۹۰۶۲۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   فلاح یکی از افراد در  طرح های اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.و با توجه به موقعیت اشتغال شهرستان به فکر راه اندازی تولیدی افتادم که با تحقیق در مورد تولیدی ها و سنجیدن موفعیت خود پرورش قارچ را مناسب تر دیدم.
این فعال اقتصادی اظهار کرد: باتوجه به کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان می تواند با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود برای منطقه خود در آمد زایی ایجاد کند و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
فلاح گفت: باتوجه به شرایط بن بست کهنوج  و اینکه هیچ شرکت تولیدی در این شهرستان فعالیت و اشتغالزایی نمی کند بی شک مردم نیز برای کار و تداوم زندگی خود اقدام به مهاجرت از روستاها مینمایند اما اکنون در سایه دریافت تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی توانسته ایم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ نماییم.
وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: این طرح در یک بازه زمانی ۸۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی میتواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.
این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار ، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.
این فعال حوزه اقتصاد مشاغل خانگی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: اگر تمامی جوانان روستاها به جای مهاجرت به شهرهای دیگر و یا بیکاری با مطالعه در این زمینه یعنی پرورش و تولید قارچ و یا تدارک هرشغل دیگر در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئنا علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق می شوند.
این کارآفرین جوان بارزترین هدف خود را در این زمینه ” اشتغال زایی” و” تحقق اقتصاد مقاومتی” دانست.
وی در پایان از اینکه وام بسیج باعث پیشرفت کار و حوزه تولیداتش شده افتخار می کند و به دوستانش نیز سفارش می کند که اگر می خواهند واقعا کار انجام دهند از بسیج سازندگی وام بگیرند و وارد کار تولیدی شوند چون هم درصد وام کمتر است و هم حمایت می کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات