برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری‌های تب برفکی و تب مالت در ابهر

کلاس های ترویجی و آموزشی با موضوع آشنایی و مقابله با بیماری‌های تب برفکی و تب مالت برای دامداران و روستائیان شهرستان ابهر در استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۶۹۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به لزوم آشنایی دامداران با بیماریهای مسری دام از جمله تب برفکی و بروسلوز که به لحاظ اقتصادی خسارات جبران ناپذیری به دامداران و صنعت دامپروری وارد می نمایند و ضرورت آگاهی دامداران نسبت به کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی و مشترک، این اداره اقدام به برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی می کند.

امیرعلی کلانتری افزود: در همین راستا این کلاسها با همکاری واحد ترویج جهاد کشاورزی شهرستان، بهورزان، دهیاران، شورای اسلامی روستاها و اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در 7 روستای این شهرستان برگزار شد.

وی اظهار داشت: عمده مباحث مطرح شده در این کلاس ها، لزوم همکاری بیشتر دامداران در واکسیناسیون و پیشگیری از این بیماری ها، شرایط و ضوابط قرنطینه ای - بهداشتی دام در حمل و نقل، بهداشت جایگاه و محل نگهداری دام و وسایل و تجهیزات دامداری ها، اجتناب از ورود دام های مشکوک به بیماری و دام های قاچاق به دامداری و از همه مهمتر گزارش سریع و به موقع کانون های احتمالی این دو بیماری به اداره دامپزشکی شهرستان بود.

ارسال نظرات