رمضان ماه خودسازی،رهایی از قید و بندهای دنیایی و رسیدن به قرب الهی است

فرمانده سپاه ناحیه میناب با عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه خودسازی و رهایی از قید و بندهای دنیایی و رسیدن به قرب الهی است.
کد خبر: ۸۶۹۰۷۰۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، سرهنگ حبیب الله سهرابی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان ،ماه خودسازی و رهایی از قید و بندهای دنیایی پیرامون اهمیت این ماه بزرگ گفت: در این ماه بزرگ، ضروری و لازم است تا علاوه بر پرهیز مبطلات نه‌گانه، گوش و چشم و زبان و به‌طورکلی تمام وجود انسان روزه باشد و بندگی خدا را بکند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی حضرت امام جعفر صادق (ع) به نقل از حضرت رسول اکرم (ص) که می‌فرمایند؛ هیچ روزه‌داری در میان گروهی كه مشغول خوردن غذا هستند، حاضر نمی‏‌شود مگر آنكه اعضای بدن او به تسبیح مشغول شوند و فرشتگان بر او درود و صلوات فرستند صلوات فرشتگان آمرزش برای روزه دار است، گفت: این حدیث نشان‌دهنده اهمیت روزه‌داری با تمام وجود است.

سرهنگ سهرابی اظهار داشت: درست است که در ماه مبارک رمضان، شیطان در غل و زنجیر بوده و دست‌وپابسته است، اما هوای نفس آزاد است و همواره در پی گمراه کردن انسان و کشاندن وی به سمت محرمات و آلودگی‌هاست و تلاش می‌کند که انسان در آزمایش الهی مردود شود.

فرمانده سپاه میناب تاکید کرد: در این ماه مبارک از خدا بخواهیم که توفیق بندگی و تقرب به ما بدهد و مراقب باشیم که تشنگی و گرما ما را از روزه گرفتن بازندارد.

سهرابی اضافه کرد: در صورت غفلت و کوتاهی از برکات و فضایل این ماه بزرگ علاوه بر محروم شدن از برکات و نعمات فروان این ماه، مستوجب عذاب و عقوبت الهی می‌شویم.

وی بیان کرد: روزه‌داری، زیر تابش این آفتاب سوزان و در این گرمای بی‌قرار کننده تابستان داغ، با کامی تشنه اجر و ثوابی بزرگ نزد رضوان الهی را به همراه دارد لذا برای رسیدن به قرب الهی تمام جوارح خود را روزه دار کنیم.

ارسال نظرات