پیگیری «بسیج»از مطالبات کارگران کاشی حافظ؛

برخوردی با سهامداران کارخانه نیمه‌تعطیل کاشی حافظ نمی شود؟

جای سؤال است که چرا مسئولین نسبت به بحران تعطیلی یا نیمه تعطیلی کارخانه‌ کاشی حافظ با قدممت 40 سال وداشتن نیروهای متخصص که روز به روز بر آمار بیکاری شان افزوده می شود توجه قابل ملاحظه‌ای نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۰۷۱۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که جمع کثیری از کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ به دلایل معوقات 4 ماه، اخراج تدریجی کارگران، عدم پرداخت سنوات بازنشستگان و اقساط معوق به تأمین اجتماعی و...در یک روز سرد بارانی در مقابل استانداری فارس تجمع کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند. تجمعی که به امید رسیدگی به مطالباتشان برگزار شد، اما تا به امروز نتیجه چندانی نداشته است.

یکی از نماینده های کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از عملی نشدن وعده‌ها و تجمع چندباره کارگران در مقابل کارخانه، مدیر عامل شرکت حافظ با پرسنل قرار دادی کارخانه تسویه حساب کردند و قرار داد دیگری به مدت زمان یک تا سه ماه منعقد کردند اما اوایل همین هفته با کارکنان اتمام قرار داد کرده و نامه‌ای به در منزل آنها فرستادند و قصد راه اندازی شرکت راهم ندارند.

این نماینده کارگران شرکت حافظ با بیان اینکه تمام مسئولین استان از وضعیت کارخانه کاشی و سرامیک حافظ مطلع هستند اما دایه مهربان‌تر از مادر برای سهامداران شدند و ما کارگران جز جلسه پی در پی نتیجه دیگری نگرفتیم تاکید کرد: چرا با سهامداران که زندگی چند صد نفر را به باد داده‌اند برخوردی نمی‌شود.

وی بیان داشت: حقوق و مزایای کارگران از اسفند امسال تا به امروز نیز پرداخت نشده است و به دلایل بده بستان مدیریتی و درآمدی از زمانی که سهام به گروه سرمایه گسترشاتل واگذار شد به جای اینکه تغییرات هیات مدیه کارآمد باشد روند نزولی را طی می کند و در حدود 500 نفر از کارگران تا امروز اخراج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید جدید برای کارخانه خریداری شده اما در گمرک مانده؛ به دلیل اینکه رکود در ساخت و ساز میزان مشتری‌های کارخانه را کاهش داده است.

درحالی که به اذعان خود کارگران، کارخانه فروش محصولات را دارد اما درآمد حاصل از آن به جیب کارگران نمی‌رسد و معوقات به صورت قطره چکانی پرداخت می‌شود؛ جای سؤال است که چرا مسئولین نسبت به بحران تعطیلی یا نیمه تعطیلی کارخانه‌ها و رشد روز فزون کارگران بیکار در استان فارس توجه قابل ملاحظه‌ای نمی‌کنند.

ارسال نظرات