راه اندازی مرکز پزشکی قانونی در شهرستان نیر

در مراسمی مرکز پزشکی قانونی در شهرستان نیر راه اندازی و دکتر فرید خلیل زاده به عنوان پزشک معاضدتی اداره پزشکی قانونی این شهرستان نیر معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۲۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در مراسمی اظهار داشت: پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است و اظهارنظرهایی که کارشناسان پزشکی قانونی در موارد ارجاعی ارائه می دهند می تواند مشکل گشای بسیاری از پرونده های دستگاه قضایی باشد.

دکتر بهزاد ولی زاده افزود: در حال حاضر بیش از یک چهارم پرونده های وارده به دادگستری برای کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع داده می شود و برخلاف ذهنیتی که مردم از نوع کار پزشکی قانونی دارند رسیدگی به امور متوفیات کمتر از سه درصد پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: بخش عمده پرونده ها مربوط به معاینات بالینی از جمله مصدومان ناشی از تصادفات، نزاع، حوادث کار، موضوعات روانپزشکی و امور آزمایشگاهی است.

ولی زاده گفت: افتتاح مرکز پزشکی قانونی در شهرستان نیر با توجه به ترانزیتی بودن منطقه و آمار بالای آن در تصادف ضروری و خواست بر حق مردم و مسوولان این شهرستان بود.

رییس دادگستری نیر هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش پزشکی قانونی در رسیدگی به پرونده ها، راه اندازی مرکز پزشکی قانونی شهرستان نیر را یکی از نیازهای مهم منطقه ذکر کرد و گفت: حضور پزشک قانونی در منطقه نقش موثری در رسیدگی سریع تر به پرونده های پزشکی قانونی را دارد.

مرکز پزشکی قانونی شهرستان نیر در داخل ساختمان دادگستری نیر به ارایه خدمات خواهد پرداخت.

اداره کل پزشک قانونی استان اردبی

ارسال نظرات