فرماندار نبر خبر داد

برگزاری مانور صفر درجه در شهرستان نیر

فرماندار نیر از برگزاری مانور ساعت صفر به منظور آمادگی نیروهای امدادی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۲۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مهدی احمدی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان نیر افزود: برگزاری مانورهای منظم بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر، در سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نقش حیاتی دارد.

وی با بیان اینکه سرعت، آمادگی، هماهنگی و جلب مشارکت جز ملزومات ضروری مدیریت بحران است، ادامه داد: داشتن برنامه منسجم و شرح وظایف و چارت مدیریت بحران دستگاه‌ها و برگزاری مانورهای منظم بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود آنها باید در طول سال مورد توجه باشد.

احمدی اضافه کرد: در این راستا باید تمام شهرداری‌ها از امکانات مناسب برای حوادث بهره‌مند باشند و برای نجات مصدوم منتظر کمک از مرکز استان نباشیم.

وی بحث ارائه آموز‌ش‌ها به مردم را یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای کاهش خسارات در مواقع بحران عنوان کرد و بیان داشت: برای ارائه این آموزش‌ها نیازمند اعتبارات هستیم که بدون شک هدایت اعتبارات به سمت اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی بسیاری از خسارات را کاهش داده و شهرستان را به ضریب ایمنی مطلوب نزدیک می‌کند.

احمدی با تاکید بر مقاوم سازی خانه های روستایی یادآورشد: با وجود اقدامات موثر انجام شده در روستاهای مناطق محروم هنوز خیلی از منازل روستایی شهرستان نیر در مقابل حوادث قهری از قبیل زلزله و سیل مقاوم نیست.

فرماندار نیر همچنین بر لزوم احداث سالن چند منظور مدیریت بحران برای مقابله با حوادث غیر مترقبه به عنوان اولویت این شهرستان یاد کرد.

ارسال نظرات