کارشناس دینی:

روزه انسان را به اوج مرتبه روحانیت می رساند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل، گفت: روزه آدمی را از حضیض رتبه حیوانیت به اوج مرتبه روحانیت می رساند.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۸۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه اردل برگزار شد.

حجت الاسلام مسلم رضائی در این آئین با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در این ماه ضیافت الهی، به تشریح اهمیت شهرالله الاعظم از دیدگاه آیات و روایات معصومین علیهم السلام پرداخت.

رضائی، گفت: ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصرى كه دارد در ميان ماه هاى سال قمرى برترين است.

وی، افزود: قرآن كريم مى فرمايد: «ماه رمضان ماهى است كه قرآن براى هدايت انسان ها در آن نازل شده است

حجت الاسلام رضایی، با اشاره به حدیث شریفی از پيامبر گرامى(صلى الله عليه وآله و سلم) درباره ماه رمضان ، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام فرموده اند؛ اى مردم! ماه خدا با بركت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى كه نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهايش بر همه روزها و شب هايش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است كه شما در آن به ميهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته ايد، نفس هاى شما در آن تسبيح و خوابتان در آن عبادات، عملتان در آن مقبول و دعايتان در آن مستجاب است.... بهترين ساعاتى است كه خداوند به بندگانش نظر رحمت می كند.

وی گفت: روزه آدمی را از حضیض رتبه حیوانیت به اوج مرتبه روحانیت می رساند و او را از ظلمت بهیمیت به ضیاء ملکیت می رساند، و آدمی به سبب روزه داشتن از شباهت بهایم و انعام استخلاص می یابد و شبیه به ملائکه قدسیه می شود.

رضایی تصریح کرد: شیاطین به واسطه روزه در باطن آدمی کم می شود و به این جهت تسلط آن لعین نیز نقصان می یابد.

ارسال نظرات