رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرمی:

هوا درمانی به رونق گردشگری گرمی کمک می‌کند

با ایجاد هوا درمانی، اقلیم درمانی و راه‌اندازی ورزش‌های زمستانی با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه می توان گامی اساسی در جذب گردشگر به این شهرستان برداشت.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۱۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میر روح الله محمدی در جلسه کمیته تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی حمایت از صنعتگران صنایع دستی شهرستان گرمی با هدف شناساندن صنایع دستی بومی منطقه را ضروری دانست و بیان کرد: برند سازی صنایع دستی گلیم و ورنی این شهرستان که قابلیت برندسازی نیز دارند در دستور کار قرار دارد.

وی از بررسی و برطرف شدن موانع توسعه گردشگری در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در گام اول معرفی و شناساندن جاذبه ها و قابلیت های گردشگری و تقویت زیرساخت های آن مورد توجه قرار می گیرد.

محمدی با اشاره بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ گردشگر پذیری و معرفی شایسته جاذبه های گردشگری با توجه به پتانسیل های گردشگری این شهرستان و داشتن 96 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و جذب آنها در بخش گردشگری تاکید کرد.

وی ایجاد اقامتگاه های متعدد در مناطق نمونه گردشگری و روستاهای شهرستان، ایجاد و تقویت زیرساخت های گردشگری شهرستان و راه های ارتباطی مناسب در مناطق گردشگری و ایجاد موزه را از جمله عوامل موثر در توسعه گردشگری شهرستان ذکر کرد.

این مسئول در این جلسه بر لزوم تهیه کلیپ تصویری از جاذبه ها و طبیعت زیبای روستاهای این شهرستان از جمله روستای شاوون علیا، آلیله، قوزلو و خان کندی و تدوین طرح های جامع گردشگری و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی برای معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری شهرستان تاکید کرد.

ارسال نظرات