محقق و مدرس دانشگاه در قم:

برپایی مجالس قرآنی از برکات نظام اسلامی است

اگر مسلمانان به پیام قرآن توجه می کردند، هیچ کشوری جسارت تجاوز، ظلم و ستم و زورگویی به کشورشان را نمی کرد.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۹۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم محفل انس با قرآن کریم در حسینیه ثارالله ستاد مرکزی سپاه استان با حضور پایوران و سربازان سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرحمن سیفی نژاد در خصوص ارزش و برکات قرآن کریم اظهار داشت: حضور در مجالس قرآنی، زمزمه کردن آیات الهی و اتصال با خداوند از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تکیه بر روایات و فرمایشات ائمه معصومین علیه السلام افزود: بهشت به اندازه تعداد آیات قرآن درجه بندی شده، به عبارتی کسانی که در دنیا با قرآن انس پیدا کنند با زمزمه هر آیه ای از قرآن کریم به درجات والایی از بهشت خواهند رسید.

حجت الاسلام سیفی نژاد در همین خصوص ادامه داد: ائمه معصومین (ع) تاکید کردند که از خداوند بالاترین درجه بهشت را طلب کنید، چراکه برای کسانی که با قرآن ارتباط داشته باشند گفته می شود بخوان و بالا برو تا به پیامبر (ص) برسی.

مدرس دانشگاه با اشاره به ارزش قرآن در نزد عالمان بزرگ دینی و قرآنی چنین بیان داشت: مرحوم میرداماد یکی از علمای بزرگ دینی هر شب نصف قرآن را ختم می کرد و توجه علما و بزرگان به قرآن برای ما پیام و نتیجه دارد.

پژوهشگر علمی، قرآنی تصریح کرد: قران علاوه بر روح، جسم انسان را نیز تحت تاثر قرار می دهد و حتی کسانی که به بهشت می روند، حسرت می خورند که ای کاش در دنیا با قرآن بیشتر ارتباط برقرار می کردیم تا به درجه والای آن می رسیدیم.

سیفی نژاد از قرآن به عنوان کتابی انسان ساز یاد کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) با همین کتاب الهی، مردمان بت پرست و بی رحم را به راه راست هدایت نمودند و ملتی درست کردند که امروز در دنیا از مسلمان حساب می برند.

محقق و مدرس دانشگاه در قم در خطاب به مسلمانان افزود: امروز متاسفانه از معنویات، علوم و پیامی که خداوند از طریق قرآن برای ما فرستاده کوتاهی می کنیم، چراکه اگر مسلمانان به پیام قرآن توجه می کردند، هیچ کشوری جسارت تجاوز، ظلم و ستم و زورگویی به کشورشان را نمی کرد.

حجت الاسلام عبدالرحمن سیفی نژاد اظهار داشت: امام (ره) نیز در آخرین لحظات عمرشان از توجه به قرآن کوتاهی نکردند و همیشه برای مسلمانان توصیه می کردند که با کلام و پیام خداوند انس بگیرید که حلال تمامی مشکلات است.

وی با تکیه بر فرمایشات ائمه معصومین (ع) و آخرین فرستاده خدا تاکید کرد: تلاوت قرآن کریم باعث رفع عذاب والدین می شود، بطوری که اگر والدینی کافر باشد اما فرزندانشان قرآن تلاوت کنند باعث رفع گناهان پدر و مادران آنان می شود.

وی در پایان سخنرانی خود طبق تاکیدات ائمه اطهار (ع) افزود: هروقت غم، غصه و ناراحتی به سوی شما آمد قرآن بخوانید چراکه تلاوقت قرآن، ارتباط و توجه به پیام آن مونس تنهایی انسان بوده و باعث اجابت دعا و همچنین صفا و روشنی خانه می شود.

ارسال نظرات