مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد انتقاد کرد:

کهگیلویه وبویراحمدجولانگاه عرضه غیرمجاز مرغ زنده

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: عرضه غیرمجاز مرغ زنده به یک معضل بزرگ و بهداشتی در کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده است
کد خبر: ۸۶۹۲۱۱۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
عبدالله بهمنش عصر امروز در نشست گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه به علت مشکلات بهداشتی کشتارگاه از ورود مرغ از  نورآباد ممسنی به استان جلوگیری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر از  ورود مرغ  از تمامی نقاط کشور به استان جلوگیری کردیم.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بازدید از کشتارگاه گچساران حدود 25 مورد تخلف بهداشتی محرز شد و در صورت عدم رفع این مشکلات بهداشتی اجازه فعالیت به این کشتارگاه داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: خرید تضمینی تنها راه نجات صنعت مرغداری در استان  است و  متاسفانه کمبود سردخانه به یک اپیدمی دردناک در استان تبدیل شده است و علاوه بر مشکلات بهداشتی سبب انتشار و انتقال بیماری در بین مردم می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:عرضه مرغ زنده و واردات غیرقانونی مشکل بزرگی برای استان است و هفته گذشته در منطقه تلخاب شیرین گچساران که عده‌ای واردات مرغ زنده از بوشهر داشتند بیماری آنها منجر به تلف شدن 20 هزار مرغ زنده مرغداری مجاور شد.

بهمنش با اشاره به اینکه در هفته گذشته در یک کشتارگاه استان 26 ساعت کشتار پشت سر هم انجام شد،تاکید کرد: این عمل یک اقدام غیربهداشتی است و در صورت وجود چند کشتارگاه بهداشتی و مدرن در استان این مشکلات برطرف می‌شود.

ارسال نظرات