برگزاری کمیته هدایت تحصیلی و شغلی در طارم

کمیته هدایت تحصیلی و شغلی اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۵۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کمیته هدایت تحصیلی و شغلی اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم با حضور اعضای کمیته در محل سالن جلسات آن اداره برگزار شد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش طارم به انعقاد قراردادهای اداره با اداره کل استان زنجان و به تبع آن با مدارس متوسطه اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش نمائیم تا اهداف و درصد هدایت دانش آموزان به رشته ها از این قرار دادها محقق شود.

علی جعفری افزود: مدیران و مشاوران نقش مهمی در هدایت تحصیلی دانش آموزان دارند و امیدواریم با همفکری هم در زمان مقرر دانش آموزان به رشته های مربوطه هدایت شوند.

سپس معاون پرورشی و تربیت بدنی ادره، به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی به عنوان یکی از انتخاب های سه گانه ی مهم و سرنوشت ساز زندگی اشاره کرد و گفت: با تعامل مدیران، مشاوران، معلمان، عوامل اداری و اولیای دانش آموزان در طول سال تحصیلی یک هدایت تحصیلی مناسب شکل خواهد گرفت.

عباداله عبادی از جمله آسیب های هدایت تحصیلی را هجوم دانش آموزان به رشته تجربی و عدم علاقه مندی به رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با اعمال محدودیت ها یی مانند معدل و نمرات آزمون های مشاوره ای می توان دانش آموزان را غربال نمود و هدایت تحصیلی آنان را کنترل و تنظیم کرد.

عبادی تصریح کرد: فعلا مدارس به صورت اولیه و موقت دانش آموزان را به رشته های مربوطه هدایت نمایند و تا هفته ی آینده روند و وضعیت نهایی هدایت تحصیلی مشخص خواهد شد.

معاون تربیت بدنی خاطر نشان ساخت: هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال جاری از اول دبیرستان به پایه نهم متوسطه اول انتقال پیدا کرده است و معیارها و نمرات هدایت تحصیلی نسبت به گذشته تغییر نموده است.

ارسال نظرات