برادر شهید افغانستانی مدافع حرم در گفتگو با «بسیج»:

عدم همکاری مسئولان مانع حضور پدر و مادر در تشییع فرزند شهیدشان شد

برادر شهیدمدافع حرم ذبیح الله بابایی گفت: عدم همکاری مسئولان بنیاد شهید و وزارت امور خارجه ایران و ندادن پاسپورت مانع حضور پدر و مادرم در ایران برای شرکت در تشییع پیکر برادرم شهید شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۴۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
جواد بابایی برادر شهید افغانستانی مدافع حرم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با گلایه از مسئولان بنیاد شهید گفت: آبان 94 برادرم در سوریه به شهادت رسید اما از آن روز تا به الان هیچ کدام از مسئولان بنیاد شهید و دولتی به منزل ما نیامده اند تا جویای احوالمان شوند.

وی ادامه داد: پدر و مادرم قصد داشتند که برای تشییع پیکر برادرم به تهران بیایند اما مشکل پاسپورت داشتند و ما از مسئولان بنیاد شهید خواستیم که در این کار ما را یاری کنند تا آنها بتوانند در این مراسم حاضر شوند اما یک شماره موبایل برای پیگیری به ما دادند و اما آن خط موبایل از آن روز تا به حالا خاموش بوده و هیچ فردی پاسخگو نبوده است.

بابایی افزود: عمویم یکی از افرادی بود که بارها به بنیاد شهید تهران مراجعه کرد تا مجوزی برای ورود پدر و مادر شهید در ایران بگیرد اما موفق نشد، همچنین بارها از سوی وزارت امور خارجه پیگیر ماجرا شد اما در این راه همکاری خوبی با ما نداشتند و از طریق پیگیری از روش های دیگر، قرار است که پدر و مادرم هفته آینده به تهران بیایند و بعد از ماه ها سر خاک  برادر شهیدم بروند.

این برادر شهید خاطر نشان کرد: من در حال حاضر در منطقه 19 تهران در محله مرتضی گرد تهران زندگی می کنم و برادرم در آن زمان که در این محله کارگری می کرد، خرج خانواده ام را تامین می کرد اما بعد از شهادتش مجبورم که خرج خانواده ام را به تنهایی تامین کنم چون سه خواهر و دو برادر دیگر در افغانستان دارم که در حال تحصیلند و نیاز به پشتوانه مالی دارند و پدرم به دلیل کهولت سن به تنهایی نمی تواند جوابگوی آنها باشد.

وی در پایان گفت: من از عدم همکاری مسئولان وزارت خارجه ایران و همچنین مسئولان بنیاد شهید گلایه دارم که چرا نسبت به شهدای افغانستانی بی تفاوت هستند، در حالی که شهدای افغانستانی هم همچون شهدای ایرانی پا در میدان نبرد بر علیه داعش گذاشتند و جانشان را تقدیم حضرت زینب (س) کردند و انتظار داشتیم که رفتار شایسته تری با ما داشته باشند و ما را از همین حالا به فراموشی نسپرند.

گفتنی است پنجم آذرماه پیکر شهید مدافع حرم افغانستانی «ذبیح الله بابایی» از رزمندگان لشکر فاطمیون  که در درگیری با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود در محله عبدل آباد تهران  با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تشییع شده و در قطعه ۵۰ گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات