واکنش احمد مقیمی به اظهارات عجیب رییس مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

حرف‌های دوپهلوی لاریجانی؛ نتیجه معامله با دولت

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ارایه شروط 9گانه‎ توسط رهبر معظم انقلاب، به علت کم کاری مجلس و بی‎تدبیری دولت تدبیر و امید بود و عمل نکردن به آن توجیه ناپذیر و گناهی نابخشودنی است.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۹۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
احمد مقیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص اظهارات علی لاریجانی به عنوان یک عضو هیات نظارت بر برجام در تلویزیون مبنی بر ادامه مذاکرات حتی در برابر نااهلی طرف مقابل، اظهار داشت: جنس آقای لاریجانی اصولگرایی حزبی است به این معنا که هدف وسیله را برای آن‎ها توجیه می‎کند و روشن است اگر او خارج از این ادبیات سخن می‎گفت که رئیس مجلس نبود!

مقیمی در خصوص چرایی این اظهارات توسط علی لاریجانی عنوان کرد:  با توافقی که آقای لاریجانی با دولت کرد، نتیجه‎اش این شد که این ترکیب هیئت رئیسه ماست و شخص آقای لاریجانی هم مجبور است اظهارات دوپهلو داشته باشد.

وی ادامه داد: از یک طرف باید بگوید مذاکره می‎کنیم تا نظر دولتی‎ها را حفظ و آنها را با تفکری که در دولت تدبیر و امید است اداره کند، از طرفی دیگر باید بگوید جنس مذاکره‎مان متفاوت باشد تا بتواند دکور و پوزیشن اصولگرایی را برای خود حفظ کند؛ به عبارتی این دوپهلو حرف زدن آقای لاریجانی نتیجه معامله او با دولت برای بودن در صندلی ریاست مجلس است.

کارشناس مسائل سیاسی در توضیح بیشتر نظرات خود افزود: برای اینکه بخواهد دو طرف را نگه دارد باید خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری از ادامه مذاکره حرف بزند و برای اینکه به افکار عمومی اصولگرایی را هم پاسخ داشته باشد یک اما و اگر در صحبت‎های خود می‎آورد.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا این اظهارات در تناقض با مصوبه مجلس و شروط 9گانه امام خامنه ای برای اجرای برجام نیست؟ بیان کرد: این مصوبه مجلس نیز مانند ده ها مصوبه دیگر مجلس است که به اجرای آن نظارت نمی‎شود و بعد از تصویب دور زده می‎شود، ارایه شروط 9گانه‎ توسط رهبر معظم انقلاب، به علت کم کاری مجلس و بی‎تدبیری دولت تدبیر و امید بود و عمل نکردن به آن توجیه ناپذیر و گناهی نابخشودنی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار