خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی:

مدیریت کلان فرهنگی کشور، فرهنگ را رها کرده است

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه هیچ کار اصولی با عنوان قرارگاه فرهنگی در کشور انجام نشده است، گفت: مدیریت کلان فرهنگی کشور، فرهنگ را رها کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۶۲۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
 آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و دغدغه معظم‌له در مورد مسائل فرهنگی اظهار داشت: امام و رهبری هر دو از یک نکته نالیده‌اند به‌طوری‌که حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های 58 و 59 فرمودند باید از استحاله فرهنگی و نه تهدید نظامی و تحریم‌های دشمن، ترسید.

وی افزود: در این اواخر نیز رهبر معظم انقلاب دغدغه ولنگاری فرهنگی در کشور را بیان فرمودند و بر فرهنگ دینی و انقلابی تأکید کردند.

* امام‌ جمعه شیراز در ادامه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب خطاب به نمایندگان مردم در مجلس دهم اشاره کرد و گفت: 75 درصد نمایندگان در مجلس دهم از چهره‌های جدید هستند که طبیعی است در ابتدای گشایش مجلس شورای اسلامی به گوشزدهای معظم‌له نیاز دارند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به مکلف شدن نمایندگان توسط رهبر معظم انقلاب به جلوگیری از نفوذ دشمن به این نهاد مهم تصریح کرد: در این شرایط که دشمن فضای نفوذ به جامعه را فراهم کرده و قصد دارد نظام اسلامی را از هویت انقلابی خود خارج کند، رهبری معظم نمایندگان را به تبدیل کردن مجلس به سنگری در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار سفارش و گوشزد کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، یکی از آسیب‌پذیرترین حوزه‌ها در کشور را حوزه اقتصاد برشمرد که دشمن هر ضربه‌ای را که داشته بر آن وارد کرده و می‌کند و خاطرنشان کرد: تنها راه تقویت این حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی با تمام الزامات آن است که مجلس دهم باید در برنامه ششم توسعه و دیگر موارد به این نکته توجه لازم را داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز شیراز با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری ذبح کند، تصریح کرد: رشوه در اداره‌ها و کم‌کاری کارکنان، مناظر زننده در خیابان‌ها و آن‌چه در بعضی از مراکز اتفاق می‌افتد ازجمله مواردی است که برای ذبح ارزش‌های انقلاب اسلامی ترویج می‌شود.

خطیب جمعه شیراز همچنین بر اهمیت دادن به مسائل کشاورزی و محیط‌زیست در کشور تأکید کرد و گفت: در چند خطبه آینده به دلیل اهمیت ویژه این حوزه مسائلی را که مدنظر دارم بازگو خواهم کرد.

امام‌ جمعه شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شهر مقدس شیراز بر ضرورت استفاده کامل از لحظات ارزشمند ماه مبارک رمضان تأکید و اضافه کرد: قرائت قرآن باید با فکر و اندیشه در آیات آن توأم باشد.

وی با بیان سخنی از مولای متقیان حضرت علی (ع) مبنی بر این‌که فرصت‌های خیر را غنیمت بدانید بیان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های استثنایی است که خدای منان در اختیار مسلمانان قرار داده و بنا بر فرمایش رسول مکرم اسلام (ص) افضل اعمال در این ماه پرهیز از گناه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها