امام جمعه بندرعباس:

رمضان ماه تربیت و تقواست/ مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم

امام جمعه بندرعباس گفت: رمضان ماه تربیت و تقواست و باید در این ماه حواسمان را پیش از گذشته در برابر وسوسه‌های شیطان مراقبت کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۴۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: ماه رمضان ماه تربیت و تقواست و باید حواسمان جمع باشد که در این ماه اسیر وسوسه‌های شیطان نشویم و شیطان در ما انحرافی بوجود نیاورد.

وی افزود: عمده‌ترین وسوسه شیطان در برابر انسان‌ها وسوسه جاه و مقام است که انسان را دیوانه کرده و به سوی انحراف می‌کشاند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه غیبت یکی از بدترین انحرافات اخلاقی است، گفت: غیبت‌کننده جایی جز در قعر جهنم ندارد و غیبت باعث تباه شدن عبادات و حسنات زندگی انسان می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه عنوان کرد: انسان باید حاکمیت فکر و زبانش را به‌خصوص در ماه رمضان داشته باشد، انسان نباید بدون تفکر کلامی بگوید و اگر این چنین تسلطی در وجود انسان با تهذیب نفس به‌دست آمده، سعادت آخرت و دنیا تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه تقواست پس زبان‌های خودتان را در این ماه کنترل کنید و نگذارید که عبادت و روزه‌داری شما با یک غیبت و یا حرف نادرست تباه شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان هفته جهاد کشاورزی را نیز گرامی‌ داشت و ادامه داد: انسان بدون نان و مواد غذایی نمی‌تواند زندگی کند و امروزه یکی از مهم‌ترین بحث‌های حاکمیتی، موضوع امنیت غذایی است که در نتیجه توجه به کشاورزی و فعالان این بخش به‌دست می‌آید.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در حالی که وزارت کشاورزی در کشور وجود داشت، جهاد سازندگی را نیز ایجاد کردند چرا که متوجه اهمیت روستاها و نقش آنها در استقلال اقتصادی کشور بودند تا خدمت‌رسانی به روستاها در اوایل انقلاب دو چندان شود.

وی رسالت جهاد کشاورزی در توجه به مسائل و مشکلات روستائیان و کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان این حوزه را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: هر چقدر به این قشر کمک و از‌ آن حمایت شود کم است چرا که ایستادگی و مقاومت کشور در برابر فشارهای دشمنان با تلاش این عزیزان میسر است.

خطیب جمعه بندرعباس در پایان به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: این بانوی بزرگوار جهان اسلام تمام ثروت خود را فدای گسترش اسلام کرد و با ایثار، ایستادگی و بخشش بی‌اندازه‌اش باعث شد تا اسلام پاینده بماند.

ارسال نظرات